تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۳
بازدید: ۳۹
کد خبر: ۳۰۶۹۶۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
عباس‌پور با اشاره به مصوبه امروز مجلس مطرح کرد

ساماندهی بازار خودرو و کاهشی شدن قیمت‌ها با واردات خودرو‌های کارکرده

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: هدف از واردات خودرو‌های کارکرده تنظیم بازار و کاهش قیمت خودرو است و در صورتی که دولت در تدوین آئین‌نامه این قانون، اصطلاحا زنگوله‌های متعددی مانند تعرفه‌های سنگین به پای آن نبندد، این مصوبه می‌تواند از یک سو موجب کاهش قیمت و از سوی دیگر ارتقای کیفیت شود.

به گزارش می‌متالز، روح اله عباس پور درباره مصوبه مجلس درباره واردات خودرو‌های کارکرده، گفت: هدف از واردات خودرو‌های کارکرده تنظیم بازار و کاهش قیمت خودرو است و در صورتی که دولت در تدوین آئین‌نامه این قانون، اصطلاحا زنگوله‌های متعددی مانند تعرفه‌های سنگین و... به پای آن نبندد، این مصوبه می‌تواند از یک سو موجب کاهش قیمت و از سوی دیگر ارتقای کیفیت شود.

نماینده مردم بوئین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبه خوب و مناسب مجلس با توجه به شرایط موجود در صورتی که به درستی اجرایی شود، موجب ساماندهی بازار خواهد شد.

وی با بیان اینکه هدف مجلس از این مصوبه این بود که با ارز کمتر، تنظیم‌گری بیشتری در بازار صورت گیرد، اضافه کرد: با واردات خودرو‌های کارکرده، از نظر کمّی می‌توان تعداد زیادی خودرو با ارز کمتر وارد کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به اینکه با واردات خودور‌های کارکرده بخشی از کمبود‌های بازار جبران می‌شود، ادامه داد: این اقدام می‌تواند به تنظیم بازار و کاهشی شدن قیمت‌ها کمک کند از سوی دیگر با این موضوع نیازی نیست که مردم برای خرید خودرو مدت‌ها در صف چشم انتظار بمانند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده