تاریخ: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۱۲۵
کد خبر: ۳۰۲۵۲۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

استاندار خراسان جنوبی بر ضرورت شکل گیری و تکمیل زنجیره فرآوری سرب و روی در استان تاکید کرد

‌می‌متالز - استاندار خراسان جنوبی گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود و حجم ذخایری که در استان وجود دارد، شکل گیری و تکمیل زنجیره فرآوری سرب و روی در خراسان جنوبی مورد تأکید است.

به گزارش می‌متالز، دکتر قناعت با تأکید بر این مطلب در جلسه دیدار رئیس هیات مدیره هلدینگ صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران، ضمن تشکر از فعالیت‌های این مجموعه صنعتی و معدنی و حضور شرکت‌های تابعه آن در سطح استان، خاطرنشان کرد: با تکمیل زنجیره فرآوری سرب و روی در استان، شاهد ارزش افزایی و اشتغال بیشتر باشیم.

وی متذکر شد: معاونت‌های هماهنگی امور اقتصادی و عمرانی استانداری و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان با برگزاری جلساتی، چالش‌های این مجموعه را مرتفع کنند.

به گفته وی؛ دستگاه‌های اجرایی هم می‌بایست همراهی لازم را در این زمینه به عمل آورند.

استاندار، ایجاد پژوهشکده زغال با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و همکاری دانشگاه‌ها را اقدامی مؤثر خواند و گفت: این پژوهشکده مصداق بارز تولید مبتنی بر دانش بنیان است که اشتغال پایدار به دنبال دارد.

قناعت بر انتقال حساب‌های بانکی و مالیاتی تمامی شرکت‌های معدنی به استان نیز تأکید نمود.

رئیس هیات مدیره هلدینگ صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران نیز در این جلسه از اقدامات صورت گرفته در حوزه مواد معدنی سرب، روی و زغال در خراسان جنوبی گفت و مطالبات خود را مطرح نمود.

شایان ذکر است؛ در این جلسه که با حضور مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری و سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان همراه بود، مقرر شد طی سه ماه آینده سرمایه گذار گزارش جامعی از وضعیت پیشرفت کار خود در استان را ارائه نماید.

منبع: خبرگزاری برنا

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده