تاریخ: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۰۰
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۳۰۲۸۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

لزوم برخورداری کارگران معادن از ایمنی لازم

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون اشتغال کوهبنان با تأکید بر ایجاد ایمنی برای کارگران معادن گفت: باید جاده معدن مگساب بهسازی و کارگران آن از آب سالم برخوردار شوند.

به گزارش می‌متالز، کمیته اشتغال کوهبنان به ریاست فرماندار این شهرستان با حضور رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، روسای ادارات کار، صمت، جهاد کشاورزی و سایر اعضا در سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد.

فرماندار کوهبنان در این نشست گفت: در سال ۱۴۰۱ حدود ۹۱۷ نفر تعهد اشتغال داشتیم که عملی شد و جا دارد از رئیس اداره کار و کارشناس اشتغال فرمانداری کوهبنان قدردانی کنیم.

مجید توکلی افزود: طی پارسال ۷۴۷ تعهد اشتغال در شهرستان داریم؛ در حالی که ۱۷۰ تعهد مربوط به بنیاد برکت است.

او بیان داشت: باید از گروه‌های جهادی که در زمینه محرومیت زدایی و خدمت رسانی مطلوب در تمام عرصه‌ها پیش قدم هستند، تشکر کنیم.

توکلی تصریح کرد: بایستی در راستای اشتغال پایدار افراد اقدام؛ زیرا بر اساس فرهنگ مردم کوهبنان همواره باید آب باریکه جاری و ساری باشد.

رئیس کمیسیون اشتغال کوهبنان افزود: کارگران معادن همواره باید مورد تکریم و از ایمنی و بهداشت مناسب در محل کار برخوردار باشند؛ لذا باید جاده معدن مگساب تیغ زنی و بهسازی و کارگران این معدن از آب سالم و بهداشتی برخوردار شوند.

گسترش مزارع روناس، حمایت و فعال کردن مراکز پرورش مرغ و طیور، برنامه ریزی برای حمایت از کشاورزان و تلاش برای احداث گلخانه، رفع تنش آبی روستا‌ها با اجرای لوله گذاری به همت بسیج سازندگی، پرداخت تسهیلات اشتغال زایی به همت سپاه، نصب پنل‌های خورشیدی و... از جمله موارد مطرح شده در این جلسه بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده