تاریخ: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۳۰۵
کد خبر: ۳۰۲۸۳۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست اداره کل صمت خوزستان خبر داد:

ثبت‌نام فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سامانه جامع تجارت/ جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در نمایشگاه اکسپو

‌می‌متالز - سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان با بیان اینکه ۴۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای در استان وجود دارد، گفت: این فروشگاه‌ها به‌منظور انجام نظارت‌های لازم، باید در سامانه جامع تجارت ثبت‌نام کنند.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: در سامانه جامع تجارت، شفاف‌سازی جریان بازار رقم می‌خورد که از تولید تا توزیع هر واحد تولیدی و صنفی قابل رصد است.

وی افزود: بارگذاری اطلاعات ۴۰۰ فروشگاه زنجیره‌ای استان در این سامانه به‌منظور رصد ذخیره انبار و نحوه توزیع کالا‌ها ضروری است.

سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان با بیان اینکه در حال حاضر ۲۰ گروه کالایی در این سامانه ثبت شده، بیان‌کرد: یک هزار و ۸۰۰ واحد تولیدی استان ثبت نام در این سامانه را آغاز کرده‌اند.

درخواست تامین و توزیع ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن شکر به طور ماهانه در استان

وی با درخواست همکاری بیش از پیش شرکت‌های توسعه نیشکر در استان، یادآور شد: نیاز است ماهانه ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن شکر در استان از سوی این شرکت‌ها تامین شود تا عرضه محصول شکر در خوزستان با مشکل روبه‌رو نشود.

فلاح با بیان اینکه سالانه ۷۰۰ هزار تن شکر در استان تولید می‌شود، ادامه داد: به طور میانگین نیاز سالانه شکر خوزستان ۱۵۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: شرکت‌های توسعه نیشکر در خوزستان موظف به تامین نیاز شکر استان هستند و انتظار داریم که برای جلوگیری از هر گونه اختلال در بازار شکر استان همکاری لازم را داشته باشند.

ثبت‌نام فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سامانه جامع تجارت/ جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در نمایشگاه اکسپو

احتمال تعدیل قیمت لاستیک

سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان با بیان اینکه به دلایلی قیمت لاستیک خودرو طی ۲ مرحله تا ۱۰۰ درصد افزایش داشته، ادامه داد: این افزایش قیمت در تمام کشور رخ داده و با افزایش تولیدی که انجام شد؛ امید است شاهد تعدیل و کاهش قیمت در این کالا باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۴۶ هزار حلقه لاستیک در عمده فروشی‌ها و ۲۱ هزار حلقه لاستیک در خرده فروشی‌های استان وجود دارد که برای حفظ سلامت عرضه لاستیک، اطلاعات انبار فروشندگان باید در سامانه جامع تجارت ایجاد شود.

تشکیل کارگروه تنظیم بازار در خوزستان

فلاح از تشکیل کارگروه تنظیم بازار استان با حضور استاندار خوزستان و سایر اعضای برای بررسی مسائل روز بازار استان خبر داد و یادآور شد: در این نشست آخرین وضعیت مرغ منجمد و کشتار روز، توزیع لاستیک و سامانع جامع تجارت در استان بررسی شد.

حضور پر قدرت خوزستان در نمایشگاه ظرفیت توانمندی صادراتی استان‌ها

وی با اشاره به حضور پر قدرت و با برنامه استان در نمایشگاه توانمندی‌های اقتصادی کشور (اکسپو ۲۰۲۳) تصریح کرد: حضور واحد‌های تولیدی و صنعتی استان در این نمایشگاه، فرصتی برای جذب مشتریان خارجی و ورود به بازار‌های بین‌المللی صنایع و تولیدکنندگان خوزستان است.

سرپرست اداره کل صمت استان خوزستان با بیان اینکه غرفه ظرفیت توانمندی صادراتی این استان با مشارکت سازمان صمت و با حضور استاندار و معاونت امور اقتصادی استانداری برپا شد، افزود: در این نمایشگاه طرح‌های سرمایه‌گذاری صنعتی، معدنی، کارآفرینی، بازرگانی و تجارتی طی نشست‌های رودرو با تجار و سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی مطرح شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: حضور در این نمایشگاه نتایج خوبی در جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی برای استان خوزستان داشته و طرح‌های مدون و خوبی در جهت توانمندی‌های صادراتی استان در دستور کار قرار گرفته است.

فلاح همچنین گفت: قطعاً برگزاری نمایشگاه اکسپو باعث ایجاد و گسترش تعاملات اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی بین دولت‌ها و ملت‌ها می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده
کاش نمی‌دیدمت!
یادداشت علیرضا مخبر دزفولی قائم‌مقام مدیرعامل در امور ستادی و مسوولیت‌های اجتماعی شرکت فولاد خوزستان

کاش نمی‌دیدمت!