تاریخ: ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۳۰۳۱۸
سرویس خبر : انرژی
با استفاده از دانش بومی

شیرهای توپی ایستگاه تزریق گاز آغاجاری تعمیر شد

می متالز - مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: با تلاش کارکنان اداره‌های نگهداری و تعمیرات و تقویت فشار گاز، تعمیرات اساسی شیرهای توپی (BALL VALVES) در ایستگاه تزریق گاز آغاجاری انجام شد.
شیرهای توپی ایستگاه تزریق گاز آغاجاری تعمیر شد

به گزارش می متالز، محمدرضا گودرزی افزود: ساخت قطعات و تعمیر شیرهای توپی به‌کار رفته در ایستگاه تزریق گاز آغاجاری با استفاده از امکانات و دانش بومی کارشناسان داخلی و مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان انجام شد.

وی اظهار کرد: شیرهای تعمیر شده در سایزهای ۸ اینچ تا ۴۲ اینچ و با کلاس‌های کاری ۶۰۰  تا ۲۵۰۰ است که از آن جمله می‌توان به بال ولو ۴۲ اینچ کلاس ۶۰۰ ورودی ایستگاه اشاره کرد.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری با اشاره به اهمیت این شیرها در تاسیسات صنعتی به‌ویژه صنعت نفت و گاز افزود: این شیرها در ورودی و خروجی هفت ردیف کمپرسور گازی به‌کار رفته در ایستگاه تزریق گاز آغاجاری استفاده شده است.

گودرزی گفت: با توجه به نوع کارکرد این شیرها و شرایط موجود در ایستگاه تزریق گاز آغاجاری، وجود آلودگی‌های گازی فراوان سبب خوردگی و آسیب قطعات داخلی شیرآلات شده و جایگزینی و تعمیر این شیرها بسیار دشوار و پرهزینه است.

وی با بیان اینکه برای تعمیر و ساخت قطعات فرسوده از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی استفاده شد، افزود: ساخت شیرهای توپی (BALL VALVES) با مشاوره و همکاری شرکت‌های داخلی، نیاز این شرکت به خارج از کشور را کاهش داد و زمان انتقال، تعمیر و جایگزینی شیرها را بسیار محدود کرد و هزینه‌ها نیز تا ٨٥ درصد کاهش یافت.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: افزون بر بومی‌سازی و انتقال فناوری ساخت و تعمیر این شیرها در داخل کشور که گام مهمی برای خودکفایی صنعت نفت است، اجرای این عملیات سود و صرفه اقتصادی قابل توجهی  برای شرکت داشته است.

عناوین برگزیده