تاریخ: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۱
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۰۳۴۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی خبر داد

صادارت حدود ۱۷۰ میلیون دلار کالا از ایران به تاجیکستان

‌می‌متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر حدود ۱۷۰ میلیون دلار کالا از ایران به تاجیکستان و ۸۰ میلیون دلار کالا از تاجیکستان به ایران صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا توکلی زاده صبح امروز، ۲۷ اردیبهشت ماه، در سومین اجلاس شورای مشترک کارآفرینان ایران و تاجیکستان که در اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، اظهار کرد: رابطه خراسان رضوی و تاجیکستان به سال‌های بسیار دور بازمی‌گردد؛ اگرچه از هم جدا شده‌ایم، اما ریشه ۲ دولت از یک خاک است. این بزرگترین نقطه اشتراکی است که بین ۲ ملت ایران و تاجیکستان وجود دارد و باید آن را به خوبی بشناسیم.

وی با اشاره به اینکه برنامه اتاق بازرگانی خراسان رضوی هم‌افزایی با کشور‌های همسایه است، افزود: در تلاشیم تا این هم‌افزایی را ایجاد کنیم تا موجب بهبود شرایط ۲ ملت شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: حجم مبادلات ۲ کشور در گذشته بسیار ناچیز بود و امید است در آینده این مبادلات رشد داشته باشد و هر ۲ ملت از آن به خوبی از آن منتفع شوند.

توکلی‌زاده تصریح کرد: تاجیکستان دسترسی بهتری به بازار‌های جهانی داشته و این توانایی را دارد که امکانات خوبی را از تمام دنیا به کشورش وارد کند و ما نیز علاقه‌مندیم در پیشرفت این کشور نقشی داشته باشیم. رابطه فرهنگی خوب ایران با تاجیکستان موجب هم‌افزایی بین ۲ کشور خواهد شد.

وی پیشنهاد داد اگر بتوان برای حضور در بازار‌های مشترک ۲ کشور مانند ازبکستان به توافق رسید و هر کشور سهم خود را داشته باشد، این موضوع بر توسعه اقتصاد ۲ کشور اثر بسیار زیادی دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده