تاریخ: ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۰:۵۸
بازدید: ۱۸۵
کد خبر: ۳۰۳۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معدنکاران خراسان رضوی هزار میلیارد ریال حقوق دولتی پرداخت کردند

می متالز - رئیس سازمان نظام مهندسی معدن خراسان رضوی گفت: معدنکاران این استان در سال جاری یکهزار و سی میلیارد ریال حقوق دولتی پرداخت کردند که نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیر داشته و بیانگر افزایش تولید و بهره وری است.
معدنکاران خراسان رضوی هزار میلیارد ریال حقوق دولتی پرداخت کردند

به گزارش می متالز، حبیب الله ترشیزیان پنجشنبه شب در گردهمایی معدنی در سبزوار با بیان اینکه پرداخت حقوق دولتی معدنکاران خراسان رضوی سال گذشته 700 میلیارد ریال بود افزود: معدنکاران استان همچنین امسال 130 میلیارد ریال به اداره منابع طبیعی پرداخت کردند.
وی اظهار داشت: چون معدن متعلق به همه افراد جامعه است، معدنکاران بر اساس قانون و قیمت مواد معدنی موظف هستند همه ساله درصدی را با عنوان حقوق دولتی که مشابه مالیات است به دولت پرداخت کنند.
وی گفت: 900 معدن دارای پروانه بهره برداری با اشتغال بیش از 9 هزار نفر در خراسان رضوی وجود دارد که از این تعداد 120 معدن به علت شرایط اقتصادی، هزینه افزایش معدن کاری، سود تسهیلات بانکی و فراز و نشیب برخی فرآورهای معدنی تعطیل یا غیرفعال هستند.
ترشیزیان افزود: سه هزار و 120 متخصص نیز عضو نظام مهندسی معدن خراسان رضوی هستند که 800 نفر پروانه اشتغال دارند و از نظر تجربه و تخصص به مرحله ارائه خدمات تخصصی رسیده اند.
وی با بیان اینکه جلوگیری از خام فروشی فراوردهای معدنی در خراسان رضوی در دستور کار قرار گرفته است اظهار داشت: مهمترین معادن این استان سنگ آهن، مس، کرومیت، منگنز، خاک های صنعتی و سنگ های ساختمانی است.

عناوین برگزیده