تاریخ: ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۳
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۳۰۳۸۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک مقام مسوول خبر داد؛

احیای واحد‌های راکد جز محوری‌ترین اقدام‌های دولت سیزدهم است/ برنامه‌ریزی برای احیای ۶۵ واحد تولیدی در قم

‌می‌متالز - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با بیان اینکه احیای واحد‌های راکد جز محوری‌ترین اقدام‌های دولت سیزدهم است، گفت: سال گذشته ۶۴ واحد غیرفعال قم احیا شد.

به گزارش می‌متالز، «روح‌الله ابراهیمی» مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم، ضمن بیان مطلب فوق گفت: احیای واحد‌های راکد جز محوری‌ترین اقدام‌های دولت سیزدهم است. در همین راستا، سال گذشته نخستین کاری که انجام دادیم، شناسایی واحد‌های راکد بود که ۲۲۴ واحد دارای پروانه بهره‌برداری احصا شد که به دلایل مختلف از چرخه تولید خارج شده بود.

وی افزود: با جلسه‌های متعددی که با همکاری اتاق بازرگانی، بسیج استان و ستاد تسهیل و دستگاه‌های اجرایی ترتیب یافت، برخی موضوع‌ها که در استان امکان پیگیری و رصد بود انجام و در نتیجه ۶۴ واحد صنعتی فعالیت خود را دوباره آغاز کردند که ۵۶ واحد داخل شهرک‌ها و نواحی صنعتی استقرار دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با بیان اینکه با احیای این واحدها، ۶۹۰ شغل به مجموع اشتغال استان اضافه شد، خاطرنشان کرد: عمده‌ترین موضوع‌هایی که برای احیای واحد‌های راکد پیگیری شد، بحث تسهیلات بانکی بود که باتوجه به همه محدودیت‌های شبکه بانکی، بانک‌ها برای احیای این واحد‌ها همراهی کردند.

وی با تاکید بر اینکه پرداخت نکردن تسهیلات بانکی بیشترین رتبه را برای توقف فعالیت‌های واحد‌های تولیدی به خود اختصاص داده، افزود: امیدواریم در سال جاری شبکه بانکی کمک‌های لازم را داشته باشد، چون گاهی وقت‌ها با تزریق حداقلی نقدینگی، یک واحد صنعتی با میلیارد‌ها تومان سرمایه وارد چرخه تولید می‌شود.

ابراهیمی اضافه کرد: با محوریت معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری جلسه‌های متعددی برگزار و ۶۵ واحد که تمایلی برای راه‌اندازی مجدد نداشتند، به دستگاه‌های نظارتی معرفی شدند.

وی یادآور شد: این واحدها، هیچ گونه همکاری برای از سرگیری فعالیت خود نداشتند، و ترجیح دادند که راکد باقی بمانند، به همین لحاظ دستگاه‌های نظارتی پیشنهاد دادند، که این موضوع از مجموعه قضایی پیگیری شود، چون واحد‌ها بر اساس قراردادی که با ما دارند مکلف هستند، خود را به صورت بهره‌بردار نگه دارند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با اشاره به اینکه در سال‌جاری نیز با پیگیری‌های دستگاه قضایی تعداد واحد بیشتری به چرخه تولید بازگردند، گفت: چیزی که انتظار داریم به‌صورت جدی اتفاق بیفتد، هماهنگی و همراهی دستگاه‌های خدمات‌رسان و اعضای کارگروه تسهیل است، تا ۶۵ واحدی که امسال نیز برای احیای واحد‌های راکد هدف‌گذاری کرده‌ایم، محقق شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده