تاریخ: ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۷:۳۸
بازدید: ۱۷۷
کد خبر: ۳۰۵۰۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مجامع عمومی عادی سالیانه و عمومی فوق العاده شاملا برگزار شد/ تقسیم سود ۱۴۳۰ ریالی به ازای هر سهم

‌می‌متالز - مجمع عمومی عادی سالیانه سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ و مجمع عمومی فوق العاده شرکت معدنی املاح ایران در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش تهران برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط‌عمومی تاصیکو، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معدنی املاح ایران در سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۱، با حضور ۷۸/۲۷ درصد از سهام‌داران حقیقی، نمایندگان سهام‌داران حقوقی، حسابرس مستقل و بازرس قانونی و نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار شرکت، روز سی و یکم اردیبهشت ماه برگزار شد.

در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت ضمن تصویب صورت‌های مالی تقسیم سود ۱۴۳۰ ریالی به ازای هر سهم به تصویب رسید. همچنین در مجمع عمومی فوق العاده این شرکت مفاد اساسنامه شرکت به منظور تطبیق با ابلاغیه سازمان بورس اصلاح و مورد تصویب قرار گرفت.

در ابتدای جلسه، محمدمهدی بوربور مدیرعامل شرکت ضمن خیرمقدم، از هیات رئیسه دعوت کرد تا در جایگاه حاضر شوند، هیات رئیسه مجمع به ریاست محمدرضا درخشنده نماینده شرکت سرمایه‌گذاری صدرتامین، تشکیل شد.

در ادامه مدیرعامل شرکت، گزارش فعالیت هیات مدیره و خلاصه‌ای از عملکرد شرکت در سال ۱۴۰۱ را ارائه و از درآمد بیش از ۸ هزار میلیارد ریالی شرکت در سال ۱۴۰۱ با رشد ۳۴ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ خبر داد.

وی با اشاره به افزایش مقاصد صادراتی شرکت گفت: صادرات شرکت با رشد ۱۲۷ درصدی نسبت به مدت مشابه قبل قریب به ۷۸۱ میلیارد ریال بوده است. در راستای توسعه صادرات سولفات سدیم نیز تفاهم‌نامه همکاری با شرکت پاکستانی منعقد گردیده است.

بوربور افزود: سود عملیاتی شرکت با رشد ۳۴ درصدی به ۳۹۵۱ میلیارد ریال و سود خالص شرکت نیز به مبلغ ۳۸۳۲ میلیارد ریال رسیده است.

وی همچنین در اظهارات خود از روند پیشرفت پروژه‌های شرکت خبر داد و گفت: بهره‌برداری آزمایشی از کوره اول پروژه سولفات پتاسیم با موفقیت آغاز شده و اقدامات لازم جهت تکمیل و بهره‌برداری آزمایشی از سه کوره دیگر نیز در جریان است.

در این جلسه ضمن انتخاب حسابرس مستقل و بازرس قانونی، اعضای هیات مدیره حقوقی شرکت تعیین شدند.

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده