تاریخ: ۱۶ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۵۰
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۰۵۳۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارشناسان بازار سرمایه تاکید کردند؛

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه تنها فرصت عرضه بازار سرمایه در سپهر اقتصادی کشور

‌می‌متالز - در پانزدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مالی کشور تمامی نهاد‌های مالی شرکت کرده‌اند و پتانسیل‌های بسیاری وجود دارد که سرمایه‌گذاران با انواع ابزار‌های مالی غیرمستقیم و همچنین کاربرد هوش مصنوعی در بازار‌های مالی آشنایی پیدا کنند.

به گزارش می‌متالز، سیاوش وکیلی، معاون اجرایی کانون نهاد‌های سرمایه‌گذاری ایران درباره پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت مالی کشور گفت: نمایشگاه بورس، بانک و بیمه را می‌توان تنها فرصت عرضه بازار سرمایه در سپهر اقتصادی کشور دانست. این نمایشگاه فرش قرمزی برای فرهنگ‌سازی، پیشخوانی و برای ارتقای فرهنگ سهامداری است. لازم است اصحاب بازار سرمایه از این فرصت استفاده کرده و زمینه را برای این کار فراهم کنند.

نمایشگاه بورس، بانک و بیمه قلب نمایش توانمندی‌ها و برقراری ارتباطات است

همایون دارابی، کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌ها در هر صنفی اهمیت بسیار زیادی دارند گفت: ارائه دستاوردها، برقراری تماس و ردوبدل اطلاعات میان فعالان هر صنف در نمایشگاه‌ها رخ می‌دهد.

وی افزود: نمایشگاه‌ها مرکز توجه و اوج فعالیت‌های یک صنف هستند و در خصوص بازار سرمایه و نمایشگاه صنعت مالی نیز امید می‌رود اینگونه باشد و تمامی دستاوردها، ارتباطات، تبادلات، ایجاد روابط و رایزنی‌ها در قالب نمایشگاه صورت گرفته و ما از منافع آن بهره‌مند شویم.

به گفته وی نمایشگاه بورس، بانک و بیمه قلب نمایش توانمندی‌ها و برقراری ارتباطات است.

برگزاری نمایشگاه صنعت مالی فضای حرفه‌ای برای معرفی و تقویت دستارود‌های فنی

نیما میرزایی، کارشناس بازار سرمایه درباره اهمیت برگزاری پانزدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه گفت: صنعت مالی حوزه‌های بزرگ و متعددی دارد که به طور مثال تنها بخش بازار سرمایه آن می‌تواند از بسیاری جهات یکی از بزرگترین صنوف کاری در ایران باشد که در عین حال از تشکیلات سازماندهی شده صنفی و اقدامات متناسب با آن منتفع نشده است.

میرزایی ادامه می‌دهد: گردش بالای کسب و کار‌های متنوع و مرتبط با حوزه بورس، تعداد ۴۰ میلیون کد سهامداری فعال، قدمت ۵ دهه فعالیت آن و حجم بسیار بالای گردش اطلاعات در آن لزوم برگزاری ایونت‌های تخصصی‌اش را دو چندان می‌کند.

به گفته وی، از نگاه کلان‌تر مساله اقتصاد چالش اول کشور بوده و ایجاد بستر معرفی کسب و کار‌های مختلف در آن و بررسی نقاط ضعف و قوت در ذیل آن می‌تواند موجب بهبود فضای معیشیتی مردم و افرایش آگاهی عمومی شود.

این کارشناس بازار سرمایه تاکید می‌کند: یکی دیگر از چالش‌های حوزه صنعت مالی عدم رشد کافی زیر ساخت‌ها متناسب با افزایش تعداد ذی‌نفعان و شکل‌گیری رقابت جدی در این بخش است که برگزاری نمایشگاه صنعت مالی می‌تواند فضای حرفه‌ای برای معرفی و تقویت دستارود‌های فنی آن باشد.

سرمایه‌گذاران با انواع ابزار‌های مالی غیرمستقیم در بازار‌های مالی آشنایی پیدا می‌کنند

مهشید داداش‌زاده، فعال بازار سرمایه با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه اتفاق مبارکی است، اظهار کرد: تمامی نهاد‌های مالی با حداکثر امکانات در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و پتانسیل‌های بسیاری وجود دارد که سرمایه‌گذاران با انواع ابزار‌های مالی غیرمستقیم و همچنین کاربرد هوش مصنوعی در بازار‌های مالی آشنایی پیدا کنند.

داداش‌زاده تاکید کرد: بسیاری از فعالان بازار سرمایه نیز برای ارتباط نزدیک با سرمایه‌گذاران در این نمایشگاه حضور خواهند یافت و موفقیت این رویداد در گرو تشویق مردم به سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در این بازار بوده و لازم است این رویداد مالی آموزش‌های اساسی و مهم را در رابطه مسائل روز برای سرمایه‌گذاران مختلف داشته باشد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده