تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۱:۱۰
بازدید: ۵۶
کد خبر: ۳۰۶۳۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون ناشران بورس تهران اعلام کرد:

برنامه‌های عرضه اولیه و درج نماد شرکت‌ها + پیشنهاد افزایش مهلت

‌می‌متالز - معاون ناشران بورس از برنامه‌های عرضه اولیه و درج نماد شرکت ها، درخواست دو شرکت بزرگ اقتصاد دیجیتال و پیشنهاد اصلاح دستورالعمل برای افزایش ۷ ماهه مهلت پذیرش تا عرضه اولیه خبر داد.

به گزارش می‌متالز، محمد امین قهرمانی درخصوص آخرین برنامه‌های بورس برای ورود شرکت‌های جدید و عرضه اولیه سهام گفت: تامین سرمایه کاردان، گسترش کشاورزی و دامپروری فردوس پارس، گلپخش اول، گروه مالی کیان، آلومینای ایران، فرهیختگان زرنام در جریان عرضه اولیه بوده که گروه مالی کیان تنها شرکتی است که مدارک و مستندات را تکمیل کرده، اما شرکت‌های دیگر باید مدارکی را ارائه و اقدامات باقیمانده را انجام دهند.

وی افزود: مجوز پذیره نویسی شرکت پروژه محور سوخت سبز زاگرس با فعالیت در حوزه تولید بیو اتانول که اردیبهشت ماه پذیرش شد از سازمان بورس در حال دریافت بوده و به عنوان اولین شرکت پروژه محور طی دو ماه آینده در بورس تهران پذیره نویسی می‌شود.

این مقام مسوول ادامه داد: شرکت‌های گسترش صنایع معدنی کاوه پارس، سرمایه گذاری تجاری شستان، پرداخت الکترونیک سداد، آرین سلامت سینا، تأمین سرمایه کاردان، گروه مالی داتام، داتیس آرین قشم، فولاد سیرجان ایرانیان، هلدینگ شیر ایران در حال درج نماد هستند. در حوزه اقتصاد دیجیتال هم دو شرکت بزرگ درخواست دادند که امور آماده سازی انجام شده و مسیر در حال هموار سازی برای رفع چالش‌ها است تا به عنوان صنعتی جدید تا پایان سال پذیرش شود.

قهرمانی درخصوص اقدامات برای تسریع در روند پذیرش شرکت‌ها به بورس پرس توضیح داد: تسریع فرآیند پذیرش به آماده سازی مدارک و مستندات از سوی شرکت‌ها بستگی دارد. در این آماده سازی‌ها ذینعفان متعدد درگیر هستند و کمترین درگیری به بورس تهران برمی گردد. همه اقدامات، اصلاحات و رفت و برگشت‌ها تا زمان عرضه اولیه، الکترونیکی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، اگر شروط لازم بورس تهران بطور مثال بحث سهامی عام شدن شرکت‌ها زودتر انجام، مستندات تکمیل و موارد احراز شود، حداکثر ظرف دو هفته موضوع به هیات پذیرش ارجاع می‌شود و درج نماد و عرضه اولیه صورت می‌پذیرد. شرکت‌ها پس از پذیرش ۶ ماه برای درج نماد فرصت دارند که تا ۹ ماه قابل تمدید است. بعد از درج نماد هم ۶ ماه برای عرضه اولیه فرصت دارند که تا ۸ ماه قابل تمدید است.

قهرمانی اضافه کرد: شرکت‌ها از زمان پذیرش تا عرضه اولیه در مجموع حداکثر ۱۷ ماه مهلت دارند. بورس تهران برای اصلاح دستورالعمل پیشنهادی به سازمان بورس ارائه کرده که مهلت از ۱۷ به ۲۴ ماه افزایش یابد که در انتظار بررسی است.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده