تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۳۳
بازدید: ۷۴
کد خبر: ۳۰۶۶۴۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

وضعیت تجاری فولاد نسبتاً سخت باقی خواهد ماند

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده، وضعیت تجاری در صنعت فولاد چین در آینده نزدیک نسبتاً سخت خواهد بود و قیمت فولاد تحت فشار نزولی قرار خواهد گرفت.

به گزارش می‌متالز، لو چونینگ، رئیس شرکت فولادسازی چینی Liuzhou مستقر در استان گوانگشی، اظهار کرده است که وضعیت تجاری در صنعت فولاد در آینده نزدیک نسبتاً سخت خواهد بود، اگرچه این صنعت ممکن است فرصت‌های اساسی نیز داشته باشد.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۲ ژوئن) گزارش دادند با توجه به تقاضای ضعیف فعلی مصرف کننده‌های پایین دستی و افزایش رقابت میان فولادسازان، آقای آقای لو چونینگ اعلام کرد که قیمت فولاد ممکن است در دوره آینده تحت فشار نزولی قرار گیرد.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۱۲ ژوئن) اعلام کردند بر اساس برنامه تولیدی که توسط فولاد Liuzhou در ابتدای سال جاری تنظیم شده است، انتظار می‌رود تولید سالانه آهن خام، فولاد خام و فولاد نهایی به ترتیب به ۱۸.۹ میلیون تن، ۲۲.۷ میلیون تن و ۱۷.۸۱ میلیون تن برسد.

با این حال باید توجه داشت که آقای Xiong Xiaoming، مدیر کل شرکت فولادی Liuzhou اظهار کرد: شرکت فولادسازی چینی Liuzhou احتمالاً تولید و مدیریت را بر اساس وضعیت بازار تنظیم خواهد کرد.

همچنین تحلیل گران بازار در روز دوشنبه (۱۲ ژوئن) گزارش دادند شرکت فولادسازی چینی Liuzhou با هدف کاهش هزینه‌های خرید و تولید، ذخایر کم مواد خام از جمله زغال کک و کک را نگه داشته است.

به نقل از برخی تاجران، از اواخر مارس سال ۲۰۲۳، قیمت زغال کک و کک در بازار داخلی چین به روند نزولی خود ادامه داده است. این در حالی است که استراتژی موجودی کم فولادسازان می‌تواند به جلوگیری از زیان احتمالی در میان کاهش قیمت مواد خام کمک کند.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده