تاریخ: ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۹
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۰۶۶۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد

خطر افزایش ظرفیت مازاد فولاد جهان!

‌می‌متالز - با توجه به نتایج منتشر شده از نشست اعضای مجمع جهانی G۲۰، ظرفیت مازاد فولاد جهانی در حال افزایش بوده و خطراتی را برای قیمت فولاد به همراه می‌آورد.

به گزارش می‌متالز به نقل از steelorbis، اعضای مجمع جهانی G۲۰ در نشست خود در ۸ ژوئن ۲۰۲۳ که در پاریس انجام شد در مورد ظرفیت مازاد فولاد (GFSEC) و خطرات فزاینده ظرفیت مازاد فولاد خام جهانی بحث کردند.

در نشست مجمع جهانی G۲۰ بیان شد که ظرفیت مازاد فولاد جهانی باعث کاهش قیمت فولاد، کاهش سود آوری صنعت فولاد و از بین رفتن شغل در این بخش می‌شود. این در حالی است که ظرفیت مازاد فولاد جهانی اخیراً افزایش یافته است و می‌تواند در سال‌های آینده نیز افزایش یابد.

در این میان معامله گران در روز دوشنبه (۱۲ ژوئن) اعلام کردند اعضای مجمع جهانی G۲۰ در نشست خود در ۸ ژوئن ۲۰۲۳ اظهار داشتند که سرمایه گذاری روی ظرفیت‌های جدید پتانسیلی برای بدتر شدن موضوع ظرفیت مازاد و افزایش خطر بحران جهانی فولاد دارد، در حالی است که اکنون صنعت برای کربن زدایی به ثبات بازار نیاز دارد.

همچنین تحلیل گران بازار گزارش دادند تجزیه و تحلیل OECD نشان می‌دهد که پتانسیل ۱۶۶.۱ میلیون تن ظرفیت فولادسازی جدید در سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۵ وارد بازار می‌شود که بیش از نیمی از آن کربن فشرده است، که قبلاً SteelOrbis نیز در مورد آن گزارش داده بود.

به نقل از چندین منبع خبری، انتظار می‌رود شکاف بین ظرفیت تولید فولاد خام جهانی و تقاضای فولاد تا سال ۲۰۲۵ به ۶۴۴ میلیون تن افزایش یابد که بالاترین سطح ظرفیت مازاد جهانی از زمان بحران فولاد در سال ۲۰۱۶ است که منجر به تأسیس GFSEC توسط G۲۰ شده است.

فعالان بازار در روز دوشنبه (۱۲ ژوئن) گزارش دادند در سال ۲۰۲۲، ظرفیت فولادسازی جهانی به ۲.۴۶ میلیارد تن افزایش یافته است که بالاترین رقم در تاریخ است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲ شکاف بین ظرفیت تولید فولاد خام جهانی و تقاضای فولاد از ۴۷۵ میلیون تن در سال به ۵۷۰ میلیون تن افزایش یافت.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده