تاریخ: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۲۴
بازدید: ۱۲۰
کد خبر: ۳۰۶۸۹۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

شرایط صعودی شدن سهم شاملا چیست؟

‌می‌متالز - گزارش تحلیلی از بررسی روند سودآوری و درآمد شاملا را در این مطلب می‌خوانید.

به گزارش می‌متالز، شرکت معدنی املاح ایران برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۳۲۰۷ ریال سود پیش بینی کرد.

شرکت معدنی املاح ایران که با نماد شاملا در بورس فعالیت دارد؛ بر اساس بررسی گزارش صورت و سود زیان شرکت شاملا، فروش شرکت برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۱۷۵۱۸۰۰۳ میلیون ریال پیش بینی شده است و این رقم برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۸۰۴۶۲۷۶ میلیون ریال بود.

سود هرسهم شرکت برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۳۲۰۷ ریال است این رقم برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۱۴۱۹ ریال بود.

شرکت معدنی املاح ایران در سال مالی ۱۴۰۲با فرض نرخ دلار سنا ۴۹۰۰۰تومان و درصد تولید به ظرفیت سولفات پتاسیم۳۰%، سود هر سهم۳۲۰تومان خواهد داشت. به ازای هر ده درصد افزایش تولید به ظرفیت سولفات پتاسیم، حدود ۱۰ درصد سود هر سهم نیز افزایش پیدا می‌کند.

شرایط صعودی شدن سهم شاملا چیست؟

شرایط صعودی شدن سهم شاملا چیست؟

سهم از نهم آبان ماه تا به امروز روندی اکیداصعودی داشته است، برای اینکه بتواند روند صعودی خود را ادامه دهد بایدحتما سقف سال۹۹که برابر۲۲۲۶۶ریال است را بشکند و بعد به روند صعودی خود ادامه دهد. درصورت اصلاح سهم می‌تواند تا ۱۷۵۰تومان اصلاح کند، هر چند در نمودار تلاش برای شکست سقف بیشتر دیده می‌شود تا اصلاح قیمتی

شرایط صعودی شدن سهم شاملا چیست؟

با فرض نرخ دلار سنا ۴۹۰۰۰تومان، نرخ تورم۴۰%، افزایش نرخ انرژی۴۰% و درصد تولید به ظرفیت سولفات پتاسیم۳۰%، سود هر سهم در سال مالی۱۴۰۲برابر۳۲۰تومان و نسبت قیمت به سود پیش رو پس از کسر تقسیم سود نقدی برابر۶ است.

همانطور که به تفصیل گفته شد شرکت شامل طرح توسعه‌ای در دست دارد که قرار است در سال ۱۴۰۲به بهره برداری برسد، این طرح شامل ۴۰ هزار تن سولفات پتاسیم و ۲۰ هزار تن کلراید کلسیم است. در این تحلیل فرض شده که این طرح به بهره برداری می‌رسد و امسال شرکت ۱۲ هزار تن سولفات پتاسیم و ۹ هزار تن کلراید کلسیم تولید می‌کند. با این فرض سودآوری شرکت ۳۲۰ تومان به دست آمده و پی بر‌ای شرکت شش می‌شود و اگر این طرح‌ها به بهره برداری نرسد سود هر سهم شرکت که ناشی از عملیات شرکت است به ۲۲۷ تومان کاهش می‌یابد.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده