تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۸
بازدید: ۹۶
کد خبر: ۳۰۶۹۵۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرکل صمت استان کردستان مطرح کرد؛

زنجیره فولاد می‌تواند تحول بزرگی در صنعت کردستان ایجاد کند/ اجرایی شدن ۷۳ درصدی مصوبات کارگروه تسهیل استان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که زنجیره فولاد از پروژه‌های مهم استان در زمینه سنگ آهن است و می‌تواند تحول بزرگی در صنعت استان ایجاد کند.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، در بازدید از کارخانه فولادسازی و نورد پیوسته ورق گرم فولادی قروه اظهارکرد: این طرح در راستای ۴۸ طرح پیشران کشور است.

وی با بیان اینکه با بهره‌برداری از این کارخانه، می‌توان شاهد توسعه استان کردستان باشیم، افزود: آب و برق کارخانه فولاد قروه تامین شده و بعد از تکمیل، چاه‌های استفاده پلمب و از آب‌های زیرزمینی و سطحی در دوران بهره برداری استفاده نخواهد شد.

مدیرکل صمت استان کردستان اضافه کرد: سرمایه‌گذاری صورت گرفته برای زنجیره فولاد قروه ۱۷ هزار میلیارد تومان بوده که در قالب ارزی ۲۳۲ میلیون یورو و ریالی هفت هزار میلیارد تومان بوده است.

وی با بیان اینکه این طرح قرار است در افق ۱۴۰۶ به بهره‌برداری برسد، یادآور شد: واحد تولیدی فولاد قروه ظرفیت تولید یک میلیون تن ورق گرم فولادی را در سال دارد.

زنجیره فولاد می‌تواند تحول بزرگی در صنعت کردستان ایجاد کند/ اجرایی شدن ۷۳ درصدی مصوبات کارگروه تسهیل استان

اجرایی شدن ۷۳ درصدی مصوبات کارگروه تسهیل کردستان

خلیقی با بیان اینکه تاکنون ۱۹۴ جلسه در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در سطح استان برگزار شده که ۲ هزار و ۹۰۸ مصوبه در آن‌ها صادر و ۷۳ درصد مصوبات اجرایی شده، تاکید کرد: یک‌صد و نود و پنجمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان کردستان با موضوع بررسی مشکلات فرآوری واحد‌های صنعتی و کشاورزی برگزار شد.

وی در مورد این جلسه خاطرنشان کرد: تا بیش از برگزاری این جلسه ۲ هزار و ۹۰۸ مصوبه در راستای رفع مشکلات پیش روی واحد‌های تولیدی استان صادر شده که از این تعداد ۲ هزار و ۱۱۶ مصوبه اجرایی و ۷۹۲ مصوبه نیز در دست اجرا است.

مدیرکل صمت استان کردستان با بیان اینکه در مجموع تاکنون برای یک هزار و ۶۷۱ پروژه مشکل‌دار در کردستان پرونده تشکیل شده که عمده مشکلات این واحد‌های تولیدی در حوزه بانکی بوده، به مشکلات واحد‌های ارائه شده در این جلسه اشاره و اظهار کرد: در این جلسه ۱۴ طرح و پروژه مشکل‌دار استان کردستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه مشکلات فراروی واحد‌های تولیدی بررسی شد و مقرر شد که دستگاه‌های مربوطه نسبت به رفع مشکلات واحد‌های تولیدی اقدام کنند، یادآور شد: طرح تولید مربا و ترشیجات، شرکت زرین بنای پارسیان، هتل هلاله بانه، شرکت کشت و صنعت، دامپروری سرشیو، واحد تعاونی ۲۰۳۴ مرغداری، پایانه صادراتی کردستان، شرکت سهند پلاست، شرکت آب معدنی ایرانیان آذین چهل چشمه از جمله طرح‌های دارای مشکل بود که در این جلسه برای رفع مشکلات پیش روی آن‌ها مصوباتی صادر شد.

خلیقی همچنین گفت: در راستای درخواست امهال تسهیلات واحد‌های معرفی شده در حوزه کشاورزی با ۷.۵ درصد، ۲۷ مرغداری، پرواربندی گوساله و پرورش ماهی بررسی‌هایی صورت گرفت و مصوباتی صادر شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده