تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۶:۲۸
بازدید: ۱۳۹
کد خبر: ۳۰۷۲۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

جذابیت مشارکت در افزایش سرمایه‌ها با حق تقدم الکترونیک

‌می‌متالز - فرهاد طهماسبی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: امکان استفاده از حق تقدم‌ها بصورت الکترونیک، اقدامی بسیار راهبردی بوده که امکان و شرایط لازم را برای همه سهامداران از منظر زمان و هزینه به وجود می‌آورد تا در افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی مشارکت داشته باشند. استفاده از این ظرفیت باعث تشویق و جذب بیشتر سرمایه‌گذاران به این سمت خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، فرهاد طهماسبی، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید به اینکه به طور قطع مجلس همیشه و در هر شرایطی با رونق گرفتن بازار سرمایه نسبت به بازار‌های موازی موافق بوده و خواهان جذابیت بیشتر آن است گفت: به منظور رونق بیشتر بازار سرمایه بهتر است سرمایه‌های سرگردان جامعه با در پیش گرفتن شعار سال مبنی بر رشد تولید و مهار تورم، به سمت بازار سرمایه و پس از آن حوزه تولید هدایت شوند.

وی در ادامه با اعلام اینکه جذب سرمایه‌ها به سمت تولید، تورم را در کشور مهار خواهد کرد، افزود: برای این کار نیاز به تدوین برنامه‌ای توجیه پذیر است تا مردم بدانند چه سرنوشتی قرار است برای سرمایه‌های آنان وجود داشته باشد تا با اطمینان خاطر بیشتری اقدام به سرمایه‌گذاری کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه مجلس حمایت خود را از برنامه‌های توجیه پذیر برای جمع آوری نقدینگی به سمت تولید خواهد کرد، گفت: در صورت اجرای طرحی ایده آل برای مسیردهی درست سرمایه‌ها به سمت تولید، دیگر شاهد تجمع سرمایه‌ها در مسیر‌های ناصحیح نخواهیم بود.

طهماسبی درباره حق تقدم الکترونیکی عنوان کرد که این اقدام بسیار راهبردی بوده چرا که امکان و شرایط لازم را برای همه سهامداران از منظر زمان و هزینه به وجود می‌آورد تا در افزایش سرمایه شرکت‌های بورسی مشارکت داشته باشند.

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس خاطرنشان کرد: با حق تقدم الکترونیکی و استفاده از این ظرفیت، افراد محاسبه می‌کنند که در یک بازه زمانی خاصی، منافع خوبی عاید آن‌ها شده و باعث تشویق و جذب بیشتر سرمایه گذاران به این سمت خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده