تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۱۶
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۰۷۲۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با توسعه صنعت فرانچایز رقم می‌خورد؛

امکان جذب ۱ میلیارد دلار سرمایه و ایجاد نیم میلیون فرصت شغلی پایدار

‌می‌متالز - نخستین نشست تخصصی معرفی ظرفیت‌های صنعت فرانچایز (نشان سپاری) با اعلام اینکه این صنعت امکان جذب ۱ میلیارد دلار سرمایه و ایجاد نیم میلیون فرصت شغلی پایدار را دارد، برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، نخستین نشست تخصصی معرفی ظرفیت‌های صنعت فرانچایز (نشان سپاری)، با همت دفتر خدمات کسب و کار و هماهنگی انجام شده در اجرای مفاد تفاهم‌نامه فی مابین وزارت صمت و انجمن فرانچایز ایران، برگزار شد.

این نشست با حضور دفاتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان‌های وابسته و ادارات کل صنعت، معدن و تجارت ۳۱ استان کشور، با هدف توسعه سرمایه انسانی کسب و کار‌ها و توانمندسازی و دانش‌افزایی مدیران و کارکنان وزارت صنعت، معدن و تجارت نسبت به موضوع فرانچایز و با تاکید بر نقش مهم این صنعت در اقتصاد ایران انجام پذیرفت.

برپایه این گزارش، صنعت فرانچایز ایران، به‌عنوان صنعتی نوین که از ظرفیتی بسیار مناسب برای ایجاد نیم میلیون فرصت شغلی پایدار درکشور، در حوزه‌های مختلف اقتصادی و تجاری برخوردار است، می‌تواند یک میلیارد دلار ارز را به اقتصاد کشور تزریق کند. این صنعت که با تکیه بر منابع نقدینگی خرد و مردمی استوار است، نمونه‌ای واقعی از رکن اقتصاد درون‌گرا و برون‌نگر، مورد تاکید مقام معظم رهبری است.

در ابتدای این نشست «امیرحسین اسدی» مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صنعت، معدن وتجارت، با اشاره به نقش صنعت فرانچایز در کاهش هزینه‌ها به خصوص هزینه تبلیغات برای کسب و کار‌های گوناگون گفت: این ابزار زمان رسیدن کسب و کار‌های ایرانی به بازار‌های ملی و بین‌المللی و توسعه پایدار آن‌ها را تسریع می‌کند.

وی، موضوعات مختلف در حوزه قوانین و مقررات، مسایل حقوقی، داوری، قرارداد‌ها و ... را مورد اشاره قرار داد و خواستار شفاف‌سازی این موارد و اقدامات متناسب انجمن در جهت زیرساخت‌سازی برای صنعت فرانچایز شد.

مدیرکل دفتر خدمات کسب و کار وزارت صمت، ظرفیت‌های مختلف اقتصاد ایران و به‌طور خاص موضوع خدمات فنی و مهندسی را مورد اشاره قرار داد و از انجمن فرانچایز خواست برای توسعه این بخش در کشور اقدامات مناسبی را به عمل آورد.

همچنین در این نشست «محمدعلی ملایی» مدیرعامل انجمن فرانچایز کشور نیز با تشریح اهمیت و اثری که صنعت فرانچایز در اقتصاد ایران خواهد داشت، به ایجاد اشتغال نیم میلیون نفری صنعت فرانچایز با تکیه بر سرمایه‌های مردمی و بدون حمایت اقتصادی دولت اشاره و تاکید کرد که انجمن فرانچایز در تلاش است تا سهم این صنعت از تولید داخل را به یک درصد برساند.

وی با تشریح انواع مدل‌های فرانچایز یادآور شد: فرانچایز این فرصت را فراهم می‌کند تا دولت نیز بتواند بر کسب و کار‌ها نظارت مناسبی داشته باشد و در عین حال هدایت نقدینگی از کسب و کار‌های دلالی و سفته بازی مانند طلا و ارز و ... به فعالیت‌های واقعی تسریع شود.

مدیرعامل انجمن فرانچایز کشور با اشاره به ظرفیت‌های اقتصاد ایران در بخش‌های مختلف، موانع و مشکلات موجود را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: تحریم‌ها، بیکاری، نقدینگی بالا، اقتصاد دولتی، فساد، قاچاق و ... همگی چالش‌های کنونی در اقتصاد ایران هستند که صنعت فرانچایز می‌تواند نقش مهمی در مهار این چالش‌ها و مشکلات داشته باشد.

ملایی در پایان، از آمادگی انجمن فرانچایز ایران برای برگزاری سمینارها، نمایشگاه‌ها، وبینار‌های تخصصی و دوره‌های آموزشی، با همکاری ادارت کل صنعت، معدن و تجارت، در استان‌های کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد این سلسله نشست‌ها گامی در جهت توسعه فرهنگ عمومی و حرکت سرمایه‌ها به سمت کسب و کار‌های مبتنی بر فرانچایز باشد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده