تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۴
بازدید: ۷۰
کد خبر: ۳۰۷۳۷۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پایانه مرزی "رازی" فردا افتتاح می‌شود

‌می‌متالز - قرار است فردا طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی پایانه مرزی "رازی" در استان آذربایجان غربی به بهره‌برداری برسد.

به گزارش می‌متالز، قرار است فردا پنجشنبه اول تیرماه ۱۴۰۲ طی مراسمی با حضور مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی پایانه مرزی "رازی" در استان آذربایجان غربی به بهره‌برداری برسد.

عملیات ساخت طرح جامع پایانه مرزی رازی که در سال ۱۳۹۸ آغاز شد. برای ساخت این پایانه ۸۰۰۰ متر مربعی، ۳۰۰ میلیارد تومان (با فهرست بهای سال ۱۳۹۸) هزینه شده و دارای سالن‌های تجاری، مسافری و نیز محوطه‌سازی لیست اختیاری و اجباری است.

پایانه مرزی رازی از سال ۱۳۹۰ به‌صورت سایت موقت کار خود را آغاز کرده و در طول این سال‌ها یکی از پرترددترین مرز‌های زمینی کشور به لحاظ مسافری بود که اوج این تردد‌ها پس از اتمام طرح جامع پایانه مرزی شامل سالن‌های تجاری، مسافری و محوطه شاهد هستیم به‌طوری‌که در سال گذشته بالغ بر یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار مسافر از این مرز تردد داشتند.

با افزایش ساعات کاری در پایانه مرزی رازی و امکان تردد ۲۴ ساعته در این مرز، مدت زمان تردد مسافر از سه ساعت به کمتر از ۱۵ دقیقه کاهش یافت که باعث رضایتمندی دولت ترکیه نیز شده است، همچنین در آینده‌ای نه چندان دور، فرآیند ترانزیت و صادرات کالا نیز در این مرز از سر گرفته خواهد شد.

با بهره‌برداری از پایانه مرزی رازی دستیابی به چشم‌انداز مبادلات بین دو کشور ایران و ترکیه به‌عنوان یکی از گذرگاه‌های عبوری کشور اروپا، اتفاق می‌افتد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده