تاریخ: ۲۸ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۴۴
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۰۷۴۵۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
استاندار لرستان:

صادرات کالا از طریق گمرک لرستان رونق یابد

‌می‌متالز - زیویار گفت: در راستای ارتقای شاخص‌های استان صادرات کالا از طریق گمرک لرستان رونق یابد و در این زمینه الزام لحاظ شود.

به گزارش می‌متالز، فرهاد زیویار، امروز (۲۸۸ خرداد)، در جلسه کارگروه صادرات غیرنفتی استان لرستان اظهارداشت: باید صادرات تولید کنندگان به منظور ارتقای شاخص‌های استان از طریق گمرک لرستان انجام شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه هرگونه الزام و اجباری که امکان آن در استان فراهم است لحاظ شود تا صادرات کالا از گمرک لرستان رونق یابد، افزود: دولت برای تامین زیرساخت‌های لازم اقدام و همکاری می‌کند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود ظرفیت‌های کشاورزی، دامی، صنعتی و معدنی استان با همکاری اتاق بازرگانی تحقق یابد، ادامه داد: شرکت واحد مدیریت صادرات استان تشکیل و تقویت شود.

زیویار با اشاره به اخذ مجوز کارگو (صادرات هوایی) برای فرودگاه خرم آباد، خاطرنشان کرد: تجهیزات و امکانات لازم برای استفاده از این مجوز باید در تابستان پیش رو فراهم شود تا این ظرفیت بالا با توجه به کاهش قیمت سوخت صادرات هوایی، به خوبی مورد استفاده قرار گیرد.

وی با اشاره به عملکرد بانک توسعه صادرات استان در پرداخت تسهیلات، گفت: پرداخت وام، موتور محرکه توسعه صادرات است.

زیویار بیان کرد: علاوه بر این تسهیلات، اقدامات موثر و مستمری در سایر بخش‌های اقتصادی استان صورت گرفته و در حال پیگیری است.

استاندار لرستان تاکید کرد: شرکت در نمایشگاه‌های خارج از کشور برای معرفی ظرفیت‌های صادراتی لرستان ضروری است.

منبع: خبرگزاری شبستان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده