تاریخ: ۰۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۵
بازدید: ۱۰۶
کد خبر: ۳۰۷۶۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هشتمین نشریه ویژه سازمان بورس و اوراق بهادار منتشر شد

‌می‌متالز - رئیس اداره پیشگیری از ناهنجاری‌ها و ارتقاء سلامت بازار سرمایه گفت: هشتمین شماره نشریه ویژه سازمان بورس با محوریت اطلاعات مربوط به سال ۱۴۰۰ بازار سرمایه، منتشر شد.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی منتظری، رئیس اداره پیشگیری از ناهنجاری‌ها و ارتقاء سلامت بازار سرمایه سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: مطابق ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی قانون بازار اوراق بهادار، سازمان بورس باید یک نشریه ویژه داشته باشد؛ از این‌رو معاونت حقوقی سازمان با همکاری سایر معاونت‌ها اقدام به تهیه و انتشار نسخه رایگان و الکترونیکی نشریه ویژه در سایت سازمان بورس و اوراق بهادار کرده است. این نشریه پس از چند سال توقف مجددا، منتشر می‌شود.

منتظری تشریح کرد: در راستای حمایت از حقوق و منافع سرمایه‌گذاران و در اجرای بند ۱۱ ماده ۷ این قانون، نشریه ویژه سازمان بورس و اوراق بهادار پس از وقفه‌ای چند ساله و در ۱۷۹۰ صفحه منتشر شد. این نشریه حاوی اطلاعات مربوط به سال ۱۴۰۰ بازار سرمایه بوده و در تارنمای سازمان بورس و اوراق بهادار (در قسمت قوانین و مقررات بازار سرمایه) قابل دسترس برای عموم است.

وی بیان کرد: در هشتمین شماره نشریه ویژه سازمان تمامی اطلاعات و سرفصل‌های مذکور در ماده ۸ آیین‌نامه اجرایی قانون بازار اوراق بهادار مربوط به سال ۱۴۰۰ در هفت فصل شامل مقررات و ضوابط مربوط به بازار اوراق بهادار مصوب شورای عالی بورس و اوراق بهادار، مقررات و ضوابـط مربوط به بازار اوراق بهادار مصـوب هیات مدیره سازمان بـورس و اوراق بهادار، مجوز‌های صادره، لغـو یا تعلیق شده توسط سازمان، فهرست شرکت‌ها و تعاونی‌های سهامی عام ثبت شده نزد سازمان، آرای قطعی صادره از محاکم قضایی، آرای تخلفاتی قطعی شده در هیات مدیره سازمان و آرای صادره توسط هیأت داوری، به مخاطبان ارائه شده است.

منتظری در خصوص اهمیت انتشار اطلاعات مندرج در نشریه سازمان بورس و اوراق بهادار، مطرح کرد: این نشریه منبع اطلاعاتی مهمی در جهت صیانت از حقوق سرمایه‌گذاران، کسب اطلاع از صدور مجوز‌ها و اقدامات و تصمیمات قضایی و شبه قضایی است؛ همچنین انتشار برخی اطلاعات از جمله آراء مراجع کیفری و تخلفاتی و لغو مجوز‌ها از مهمترین ابزار‌های پیشگیری از ارتکاب یا تکرار جرم به‌حساب می‌آید.

نسخه کامل شماره هشتم نشریه ویژه سازمان بورس و اوراق بهادار از این لینک دانلود و مشاهده کنید.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده