تاریخ: ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۹:۲۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۰۷۶۶۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

حرکت به سمت و سوی مکانیزه کردن عملیات تخلیه و بارگیری کلینکر در بندر خرمشهر

‌می‌متالز - مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: برنامه مهم ما حرکت به سوی و سوی مکانیزه کردن روند صادرات کلینکر از طریق نوار نقاله است که آسیب رساندن به زیرساخت‌ها را کاهش و مانع از مشکل زیست‌محیطی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، علی عسکری با اشاره به برگزاری نشست تخصصی با صادرکنندگان کلینکر به کشور‌های همسایه، اظهار کرد: این نشست به منظور بررسی مشکلات، چالش‌ها و موانع پیش و روی صادرکنندگان کلینکر در بندر خرمشهر برگزار شد که ما به دنبال این هستیم با همفکری و تدبیر، این موانع را طبق اولویت‌بندی رفع کنیم.

وی عنوان کرد: ارتباط مستمر با کشور‌های همسایه از جمله عراق و کویت از اهداف و برنامه‌های راهبردی بندر خرمشهر است که در این میان، صادرکنندگان کلینکر نقش مهمی را ایفا می‌کنند.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر گفت: خوشبختانه صادرات کلینکر در سال‌های اخیر رشد خوبی داشته و امیدواریم با رفع موانع، روند افزایشی به خود بگیرد.

عسکری با تاکید بر توجه به فضای رقابتی در ارتباط با کشور‌های همسایه، خاطرنشان کرد: حفظ بازار‌های منطقه در بحث صادرات کلینکر بسیار مهم و ضروری است که باید نسبت به رشد آن اهتمام ورزید.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال‌آفرینی از دیگر ثمرات تلاش و اهتمام صادرکنندگان کلینکر در بندر خرمشهر است که امیدواریم در آینده برای بخش زیادی از نیرو‌های بومی اشتغال ایجاد شود.

مدیرکل بندر و دریانوردی خرمشهر همچنین با اشاره به قدیمی شدن و به صرفه نبودن صادرات کلینکر به روش سنتی، خاطرنشان کرد: برنامه مهم ما در این زمینه، حرکت به سوی و سوی مکانیزه کردن روند صادرات کلینکر از طریق نوار نقاله است که آسیب رساندن به زیرساخت‌ها را کاهش و مانع از مشکل زیست محیطی می‌شود.

وی افزود: همچنین استفاده از حمل و نقل ریلی به جای جاده‌ای به دلیل هزینه بالا و خطرات ایمنی، از دیگر راهبردهاست که باعث می‌شود عملیات تخلیه و بارگیری در فضای امن و به صرفه انجام گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده