تاریخ: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۵
بازدید: ۹۰
کد خبر: ۳۰۷۹۵۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کارمندان دولت بیش از بازاریان مالیات پرداخت می‌کنند

‌می‌متالز - سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری در خصوص مالیات در نظر گرفته شده برای واحد‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری، گفت: ۹۰ درصد اصناف اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل داده‌اند، مالیات در نظر گرفته شده برای صنوف بر اساس گردش مالی کارتخوان‌ها است، کارمندان دولت بیش از اصناف مالیات پرداخت می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، فضل‌الله رحمتی ۳۰ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری به‌مناسبت روز اصناف با بیان اینکه دهه تولید و تجارت از یکم تیرماه آغاز و تا دهم تیرماه ادامه دارد، اظهار کرد: یکم تیرماه به‌نام روز اصناف نامگذاری شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از ۶۸۰۰ پروانه صنفی در این استان صادر شود، گفت: بیش‌ترین آمار این پروانه‌های صنفی با ۲۳۰۰ عدد مربوط به شهرستان شهرکرد خواهد بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه صدور پروانه کسب و کار در راستای ایجاد اشتغال انجام می‌شود، توضیح داد: به ازای هر ۳۸ نفر یک واحد صنفی وجود دارد که این عدد در شهرکرد ۱۸ به یک است، اما طبق قانون نمی‌توانیم برای پروانه صنفی محدودیت ایجاد کنیم.

رحمتی در خصوص مالیات در نظر گرفته شده برای واحد‌های صنفی در چهارمحال و بختیاری، افزود: ۹۰ درصد اصناف اظهارنامه مالیاتی خود را تحویل داده‌اند، مالیات در نظر گرفته شده برای صنوف بر اساس گردش مالی کارتخوان‌ها است، در مجموع میانگین مالیات پرداختی توسط اصناف بسیار پایین‌تر از سایر مشاغل بوده و در حال حاضر کارکنان دولت بیش‌تر از اصناف مالیات پرداخت می‌کنند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه نظارت بر فعالیت صنف نانوایان از سال ۱۴۰۰ به سازمان جهادکشاورزی واگذار شده است، تصریح کرد: بنابراین سازمان صمت نمی‌تواند به مسائل مربوط به این صنف ورود کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه احداث میادین میوه و تره‌بار بر عهده شهرداری‌ها است، خاطرنشان کرد: درصدد هستیم در خیابان فردوسی شمالی جنب فروشگاه رفاه یک مکان برای عرضه مستقیم میوه و تره‌بار ایجاد کنیم، قیمت برخی محصولات کشاورزی از مزرعه تا بازار اختلاف بالایی دارد، برای مثال قیمت یک کیلوگرم گیلاس تک دانه در باغات شهرستان سامان ۱۰ هزار تومان است و در بازار شهرکرد این محصول به قیمت پایه هر کیلوگرم ۷۰ هزار تومان به‌فروش می‌رسد.

رحمتی بیان کرد: استاندارد خاصی برای قیمت‌گذاری زمین و مسکن در کشور وجود ندارد، سازمان صمت متولی قیمت‌گذاری نیست و بر این مساله بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، اتحادیه مشاوران املاک بر تخلفات این قشر در حوزه حق کمیسیون، عدم ثبت سند و ثبت نشدن مشخصات ورود پیدا می‌کنند، قیمت ملک در شهرکرد با کلان شهر‌ها برابری می‌کند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه ۵۶ هزار واحد صنفی در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، گفت: بنابراین امکان تخلف در هر صنفی وجود دارد، شهروندان تخلفات را برای پیگیری گزارش کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده