تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۸
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۰۸۱۸۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان خوزستان اعلام کرد؛

مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم‌الاجراست/ ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی در خوزستان وجود دارد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان خوزستان با بیان اینکه مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید لازم‌الاجراست، گفت: بی‌توجهی دستگاه‌ها در عملیاتی کردن مصوبات این ستاد، مصداق ترک فعل است.

به گزارش می‌متالز، «حمیدرضا فلاح» مدیرکل صمت استان خوزستان، ضکم بیان مطلب فوق گفت: مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید برابر با حکم قانون لازم‌الاجرا است و بی‌توجهی دستگاه‌ها در عملیاتی کردن مصوبات این ستاد، مصداق ترک فعل است.

وی افزود: طی هفته چندین نشست در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با صاحبان واحد‌های تولیدی برای بررسی مشکلات آن‌ها و پیگیری مسائل با دستگاه‌های مربوطه برگزار می‌شود تا این دستگاه‌ها برای حل چاش‌های صنایع پای کار بیایند.

مدیرکل صمت استان خوزستان با بیان اینکه یکی از تاکیدات دولت سیزدهم بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری رسیدگی و رفع مشکلات واحد‌های تولیدی است، اضافه کرد: ۸۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در سال گذشته عملیاتی شد و ۲۰ درصد دیگر نیز در مرحله انجام است.

وی با تاکید بر رفع مشکلات واحد‌های تولیدی به‌صورت کارشناسی خاطرنشان کرد: مصوبات این ستاد زمانی قابل اجرا و تاثیرگذاراست که اقدامات کارشناسی برای بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی انجام شده باشد.

فلاح در ادامه یادآور شد: ستاد تسهیل در استان صنعتی خوزستان باید با قدرت و توان بیشتری از سوی دستگاه‌ها و سازمان‌های عضو این ستاد انجام شود تا شاهد حل مشکلات واحد‌های بیشتری در استان باشیم.

وی با بیان اینکه اغلب واحد‌های صنعتی در بخش نقدینگی با چالش روبه‌رو هستند، تصریح کرد: بانک‌ها به‌عنوان عضو این ستاد لازم است تا همراهی بیشتری برای حل مشکلات واحد‌های صنعتی و تولیدی استان داشته باشند و نسبت به اجرای مصوبات این ستاد اقدام کنند.

مدیرکل صمت استان خوزستان با بیان اینکه در این استان ۲ هزار واحد تولیدی و صنعتی وجود دارد، تاکید کرد: آخرین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به‌منظور بررسی مشکلات واحد تولیدی ساخت جعبه کارتنی، مجموعه معاینه فنی خودرو نورزی‌زاده، موسسه غیرتجاری آموزشی رهپویان طب صنعت جنوب و واحد دامداری ربیعیان برگزار شد.

وی ادامه داد: در این نشست مسائل و مشکلات واحد پرورش مرغ بومی فاطمه حلی، واحد پرورش مرغ گوشتی سالم حمید، واحد مرغداری علی بدری، شرکت قند و تصفیه شکر اهواز، شرکت نوید سازه هور، شرکت پترواروند آبادان، واحد تولیدی قطعات بتنی ابوالقاسم مرطوب و شرکت تولیدی پوشاک زنانه هم مورد بررسی قرار گرفت.

فلاح همچنین گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خوزستان به‌صورت منظم در استان برای بررسی مشکلات واحد‌های تولیدی در حال برگزاری است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده