تاریخ: ۰۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۰۵
بازدید: ۴۲
کد خبر: ۳۰۸۶۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون امور صنایع اداره کل صمت فارس خبرداد؛

استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای راه‌اندازی واحد‌های تولیدی راکد

‌می‌متالز - معاون امور صنایع اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان فارس، گفت:توسعه فعالیت‌های اقتصادی، رشد سرمایه گذاری، ارتباط صنایع و شرکت‌های دانش بنیان و بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی ضرورت دارد.

به گزارش می‌متالز، مجید کشاورز در جلسه هم اندیشی معاونین اداره کل صمت فارس با روسای ادارات صمت شهرستان‌ها افزود: فرایند احیای واحد‌های راکد نیازمند همکاری دستگاه‌های دولتی و همراهی بخش خصوصی است.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای عملیاتی برنامه‌های اقتصادی ضرورت دارد تا از همه ظرفیت‌های قانونی برای راه‌اندازی مجدد واحد‌های تولیدی راکد استفاده شود که این مهم انجام شده و ضمن آسیب شناسی واحد‌های غیر فعال و نیمه فعال و تشکیل کمیته تخصصی ذیل کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید در اداره نیز در کارگروه استانی به ریاست استاندار فارس رفع موانع و مشکلات هر هفته به صورت مستمر انجام و تصمیمات لازم اتخاد می‌شود.

جذب سرمایه گذار و افزایش سرمایه گذاری اولویت است

در ادامه سید رضا ساداتی معاون برنامه ریزی و سرمایه گذاری با تاکید بر اینکه در تلاشیم تا از مشکلات و چالش‌های بنگاه‌های اقتصادی و واحد‌های تولیدی و تجاری بکاهیم افزود: ظرفیت‌های بالقوه و پتانسیل‌های خوبی در حوزه تولیدی، صنعتی، معدنی و تجاری و سرمایه گذاری وجود دارد که اداره‌کل صمت استان می‌تواند مشوق خوبی برای حرکت رو به جلو و تأثیر بیش‌از پیش آن‌ها در تولید، صنعت و اقتصاد باشد که این مهم ویژه در اولویت و سیاست اداره کل صمت فارس در جهت جذب سرمایه گذار و افزایش سرمایه گذاری است.

پژمان نامدارخانی معاون امور معادن و صنایع معدنی در این جلسه با اشاره به ظرفیت و پتانسیل‌های خوب معدنی و صنایع معدنی استان فارس مرتفع ساختن مشکلات معدن و بهره وری بیشتر را ضروری دانست و گفت: سرمایه گذاری برای رشد و توسعه اقتصادی کشور و استان، احیا و بازسازی معادن نیز یکی از راه‌های درآمدزایی، ایجاد اشتغال پایدار و ارز آوری و جلوگیری از خام فروشی و توسعه صادرات محصولات و تولیدات معدنی است، که در استان فارس به صورت جدی در اولویت برنامه‌ها است.

وحید رضا محمود زاده معاون اقتصادی و بازرگانی اداره کل صمت فارس هم در این نشست با تاکید بر اینکه تامین به موقع کالا‌های اساسی برای مردم جزو راهبرد‌های اصلی دولت است؛ اظهار کرد: چرخه توزیع کالا‌های اساسی و تمهیدات لازم برای تامین کالا‌های اساسی از جمله برنامه‌های ویژه در اداره کل صمت است که همکاران نسبت به اجرایی و عملیاتی نمودن این مهم تلاش شبانه روزی دارند.

وی ادامه داد: یکی از رسالت‌ها و وظایف اصلی اداره کل صمت تامین، توزیع و تنظیم بازار کالا‌های اساسی است و این امر در شرایط اقتصادی کنونی مورد توجه و روند توزیع در سطح استان به صورت مستمر ادامه دارد.

عباس عباسپور معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی در ادامه با تاکید بر اتخاذ تدابیر لازم در خصوص تحقق کامل دولت الکترونیک؛ برنامه ریزی جهت فراهم کردن زمینه نوسازی و تحول اداری و ارتقاء خدمات رفاهی و انگیزش همکاران گفت: ضرورت دارد؛ متناسب با برنامه سازمانی با اتخاذ راهکار‌های موثر برای افزایش بهره‌وری، هدف‌گذاری کرده و برنامه ویژه داشته باشیم که این مهم در اولویت اداره صمت فارس و مدیرکل اداره هست.

منبع: خبرگزاری کار ایران (ایلنا)

عناوین برگزیده