تاریخ: ۰۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۲
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۰۸۳۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد؛

جذابیت معاملات سهام حتی در روز‌های منفی، با آتی تک سهم

‌می‌متالز - نیما میرزایی گفت: یکی از معضلات بازار سرمایه ما، نبود ابزاری در بازار بود که باعث می‌شد روند‌های نزولی برای سهامداران آزاردهنده باشد و کرختی سهامداران، پویایی بازار را از بین می‌برد. با استفاده از قرارداد آتی تک سهم، هم نقدشوندگی بازار سرمایه افزایش خواهد یافت و هم در روند‌های اصلاحی یا نزولی، هیجانات منفی زودتر تخلیه می‌شود، بی‌آنکه ارزش معاملات کاهش معناداری داشته باشد.

به گزارش می‌متالز، نیما میرزایی کارشناس بازار سرمایه در خصوص مزایای قرارداد‌های آتی تک سهم بیان کرد: سازمان بورس در دوران مدیریت فعلی، اقدامات بزرگ و متنوعی را در زمینه‌های مختلف برای توسعه بازار سرمایه انجام داده است. یکی از مهم‌ترین این اقدامات، بحث دو طرفه کردن معاملات و راه‌اندازی قرارداد‌های آتی تک سهم بود.

وی ادامه داد: قبلاً مشابه این قرارداد‌ها را روی آپشن‌ها داشتیم؛ ولی اولین بار است که این قرارداد‌ها روی نماد‌ها فعال شده‌اند.

میرزایی تصریح کرد: جای خالی ابزار‌های دو طرفه کردن بازار سهام در سال‌های اخیر خالی بود و استفاده از این ابزار، اتفاق مبارکی برای بازار سرمایه ما خواهد بود. یکی از مطالبات به‌حق سهامداران نیز دو طرفه شدن بازار بود که خوشبختانه با همت رئیس سازمان بورس اوراق بهادار، این خواسته نیز محقق شد.

میرزایی با اشاره به برخی مزایای استفاده از قرارداد‌های آتی تک سهم، گفت: شخصا معتقدم با گسترش معاملات دو طرفه در نماد‌های مختلف، شاهد تعمیق بیشتر بازار سرمایه خواهیم بود. یکی از معضلات بازار سرمایه ما، نبود همین ابزار در بازار بود که باعث می‌شد روند‌های نزولی برای سهامداران آزاردهنده باشد و کرختی سهامداران، پویایی بازار را از بین می‌برد. با استفاده از قرارداد آتی تک سهم، هم نقدشوندگی بازار سرمایه افزایش خواهد یافت و هم در روند‌های اصلاحی یا نزولی، هیجانات منفی زودتر تخلیه می‌شود؛ بی‌آنکه ارزش معاملات کاهش معناداری داشته باشد.

وی در خاتمه اظهار کرد: امیدوارم تعداد نماد‌هایی که قرارداد‌های آتی تک سهم روی آن‌ها فعال است، افزایش پیدا کند و هم سازمان بورس پیگیری‌های خود را ادامه داده و در سایر موارد هم عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته باشد تا شاهد توسعه ارکان متنوع و بزرگ بازار سرمایه باشیم.

تعداد بازدید : 1

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده