تاریخ: ۰۸ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۸
بازدید: ۲۵۷
کد خبر: ۳۰۸۴۱۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

جلسه تحلیل آخرین وضعیت پروژه کارخانه طلای تفتان برگزار شد

‌می‌متالز - جلسه تحلیل آخرین وضعیت ‍پروژه کارخانه طلای تفتان با حضور امیرحسین نادری مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، مدیران ارشد تاصیکو، هیات مدیره و مدیران ارشد شرکت توسعه معادن پارس تامین برگزار شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از روابط عمومی تاصیکو، مدیرعامل تاصیکو در نشست مشترک هیات مدیره و مدیران ارشد شرکت توسعه معادن پارس تامین بر استفاده حداکثری از امکانات و توان موجود جهت تسریع در بهره‌برداری از کارخانه طلای تفتان تاکید کرد.

نادری ضمن تاکید بر تسریع فعالیت‌های اجرایی و خرید تجهیزات باقی مانده، به لزوم خرید مواد اولیه جهت شروع عملیات استحصال طلا و برنامه‌ریزی جهت جذب سرمایه انسانی بر اساس شایسته‌گزینی با برگزاری آزمون و با اولویت جذب نیروی بومی اشاره کرد.

وی افزود با توجه به اخذ مجوز عرضه عمومی سهام شرکت پارس تامین در قالب “شرکت پروژه” و با محوریت تجمیع شرکت‌های زیرمجموعه حوزه طلا و تاسیس اولین شرکت طلای کشور، تاکید می‌شود کلیه مدیران ارشد با حداکثر توان در محل سایت پروژه به صورت مستمر حضور داشته باشند و هیات مدیره با نصب دوربین بر فعالیت‌های سایت نظارت مستقیم داشته باشند، تا بتوان در کمترین زمان ممکن از اولین شمش طلای کارخانه رونمایی کرد.

در این جلسه محمد نبی نوری، مدیرعامل شرکت توسعه معادن پارس تامین، گزارشی از پیشرفت پروژه ارائه کرد و اذعان داشت حداکثر طی یک ماه آینده تجهیزات اصلی تکمیل شده و انجام تست سرد این تجهیزات در محل سایت صورت می‌پذیرد.

پروژه احداث کارخانه تولید شمش طلا در تفتان با هدف تولید سالیانه نیم تن طلا، اشتغال‌زایی بیش از ۳۵۰ نفر و با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۸۰۰ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۱ آغاز شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها حداکثر تا ابتدای نیمه دوم سال جاری اولین محصول شرکت روانه بازار می‌شود. طبق گواهی کشف صادره معدن طلای مادوفتی، این معدن با ذخیره بیش از ۱۰۰ میلیون تن کانسنگ طلا، از بزرگ‌ترین معادن طلای کشور بوده و پیش‌بینی می‌گردد سهام شرکت پارس تامین تا پایان سال جاری عرضه اولیه شود.

جلسه تحلیل آخرین وضعیت پروژه کارخانه طلای تفتان برگزار شد

منبع: سرمایه گذاری صدر تامین (تاصیکو)

عناوین برگزیده