تاریخ: ۰۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۰
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۰۸۴۳۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
با فعالیت سه کارخانه طلا؛

جنوب کرمان به قطب طلای کشور تبدیل می‌شود

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب استان کرمان با اشاره به تنوع بالای ماده‌های معدنی در جنوب استان، گفت: بزرگترین ذخیره تیتانیوم کشور در جنوب کرمان قرار دارد و ۷۰ درصد کرومیت کشور در جنوب استان کرمان تولید می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مسلم مروجی فرد با بیان اینکه مس، آهن، منگنز و سیلیس از دیگر منابع معدنی جنوب استان است، افزود: جنوب کرمان در آینده به قطب طلای کشور تبدیل خواهد شد.

وی یادآور شد: اولین کارخانه طلا با ظرفیت ۱۰۰ کیلو در حال فعالیت است، مجوز دومین کارخانه طلا با همین میزان ظرفیت صادر شده و مجوز کارخانه سوم هم به زودی صادر می‌شود.

مروجی فرد در نشست خبری با اشاره به اینکه ۳۲۸ پروانه اکتشاف در جنوب کرمان صادر شده است، بیان کرد: ۹۹ گواهی کشف و ۱۱۴ پروانه بهره برداری معدن در جنوب کرمان صادر شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۰ پروانه بهره برداری و در سه ماهۀ نخست امسال هم یک پروانه معدن صادر شده است، اضافه کرد: ۳۲۴ میلیون تن کل ذخایر کشف شده و شناخته شدۀ جنوب استان کرمان است که نشان می‌دهد باید بیشتر در حوزۀ اکتشاف فعالیت کنیم.

مروجی فرد گفت: ۱۵ پروانه بهره برداری صنایع معدنی با اشتغال یک هزار و ۵۴۰ میلیارد تومان در جنوب کرمان داریم.

وی ادامه داد: ۱۱۴ پروانه بهره برداری کارخانه داریم که ۸۰ مورد در حال فعالیت است و بقیه یا غیرفعال، ابطال شده یا در حال ابطال است.

وی افزود: ۵۴ کارخانه صنایع معدنی برای این معادن تعریف کرده ایم.

منبع: صدای زرند

عناوین برگزیده