تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۷۶
کد خبر: ۳۰۹۱۲۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۴۷ صندوق توانستند «ناما» را خریداری کنند

‌می‌متالز - امروز در چهاردهمین روز از تابستان، بازار دوم فرابورس میزبان عرضه اولیه ۱۲ درصد از کل سهام شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما به روش حراج بود که پس از رقابت معامله‌گران، «ناما» با قیمت کشف‌شده ۱۰ هزار و ۹۹۳ ریال روی تابلو نشست.

به گزارش می‌متالز، امروز چهارشنبه (۱۴ تیرماه) در دوره سفارش‌گیری که از ۹:۱۵ آغازشده و تا ۱۱:۱۵ ادامه داشت، بازار دوم فرابورس شاهد رقابت ۱۰۰ صندوق در عرضه ۱۲۶ میلیون سهم شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما در نماد «ناما» بود. در نهایت نیز ۴۷ صندوق توانستند در این رقابت سهام «ناما» را خریداری کنند.

بیشترین و کمترین قیمت‌ها برای «ناما»

درحالی‌که قیمت ارزش‌گذاری ناما ۹ هزار و ۸۱۳ ریال بود، قیمت‌هایی در بازه ۱۰ هزار و ۱۱۵ ریال تا ۱۳هزار و ۵۱۰ ریال برای نماد «ناما» در سامانه معاملات ثبت شد و در نهایت میانگین موزون قیمتی ۱۰هزار و ۹۹۳ ریال رقم خورد.

گفتنی است «ناما» تیرماه سال ۱۴۰۰ در فرابورس پذیرش شده و خردادماه سال گذشته در گروه «خودرو و ساخت قطعات» به عنوان یک‌صد و هفتاد و پنجمین شرکت بازار دوم و دویست و هشتاد و یکمین نماد معاملاتی در فهرست نرخ‌های فرابورس درج‌شده بود.

این گزارش می‌افزاید، صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازار گردانی گوهر فام امید در این عرضه به عنوان بازار گردان ایفای نقش کرد و گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید رکن متعهد عرضه را عهده‌دار بود. شرکت تأمین سرمایه لوتوس پارسیان نیز در جایگاه متعهد خرید قرار داشت.

از «ناما» چقدر می‌دانید؟

در نشست خبری شرکت تولیدی مخازن گاز طبیعی آسیا ناما که ویژه عرضه سهام برای معرفی این مجموعه در فرابورس برگزار شد، مهدی ملایی معاون اجرایی و عضو هیات‌مدیره آسیاناما، تولید مخازن CNG را جزو اهداف اولیه شرکت عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد از تقاضای شرکت‌های خودروساز داخلی توسط آسیاناما تأمین می‌شود و سهم ما از بازار غیرخودرویی نیز نزدیک به ۱۰ درصد است.

وی در خصوص سودآوری و فروش این شرکت اظهار کرد: پیش‌بینی ۶۰۰ میلیارد فروش در سال ۱۴۰۲ داشته‌ایم که سود این شرکت با توجه به عدم قیمت‌گذاری دستوری در این حوزه، تضمین شده است و بازدهی حداقل ۲۵ درصدی خواهیم داشت.

معاون اجرایی آسیاناما در ادامه این نشست خبری درباره محصولات ناما گفت: در این مجموعه، مخازن CNG، مخازن طبی-صنعتی و کاپ تولید می‌شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده