تاریخ: ۱۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۴۰
بازدید: ۴۴
کد خبر: ۳۰۹۱۹۱
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پیش بینی رشد ذخایر سنگ آهن چین در نیمه دوم سال ۲۰۲۳

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده، میزان ذخایر سنگ آهن پیش بینی شده چین برای نیمه دوم سال ۲۰۲۳ افزایش یافت که ناشی از کندی صنعت فولاد بوده است.

به گزارش می‌متالز، وب سایت خبری S&P Global اعلام کرد انتظار می‌رود ذخایر سنگ آهن چین در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ افزایش یابد. باید توجه داشت که این افزایش ناشی از کندی صنعت فولاد به دلیل تقاضای ضعیف در بخش املاک و مستغلات می‌باشد.

به گفته تحلیلگران شرکت مشاوره Zhonghui Futures، عرضه جهانی سنگ آهن به چین اخیرا افزایش یافته است، اما بخش فولاد با اتخاذ رویکردی محتاطانه، ذخایر سنگ آهن را پایین نگه می‌دارد. بررسی‌ها نشان می‌دهد ذخایر سنگ آهن در نیمه اول سال ۲۰۲۳ در سطح معقولی باقی مانده، اما ممکن است در ماه‌های آینده وضعیت تغییر کند.

فعالان بازار در روز جمعه (۳۰ ژوئن) گزارش دادند در ماه ژوئن، حدود ۹۴.۱ میلیون تن سنگ آهن در بازار جهانی برای حمل به چین بارگیری شد که حدود ۶۴ میلیون تن از آن از طریق استرالیا ارسال شده است. طبق گزارش S&P Global، در ماه می‌کشور چین حدود ۹۸ میلیون تن مواد خام وارد کرده است که تقریباً ۶۷ میلیون تن آن توسط تامین کنندگان استرالیایی ارسال شده است.

تحلیلگران Minmetals Futures پیش بینی می‌کنند که عرضه سنگ آهن از هند به چین نیز در نیمه دوم سال جاری افزایش خواهد یافت. بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال ۲۰۲۲، کشور هند تنها ۱.۳ میلیون تن سنگ آهن به چین تحویل داده است، در حالی که از ابتدای سال جاری، حجم عرضه سنگ آهن از هند به چین از ۲۰ میلیون تن فراتر رفته است.

وب سایت خبری Minmetals معتقد است که اگر سرعت عرضه سنگ آهن در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ بالا بماند، این امر منجر به افزایش ذخایر در بنادر چین در نیمه دوم سال خواهد شد که مطابق با سطوح پایانی سال ۲۰۲۱ خواهد بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد در پایان سال ۲۰۲۱، چین ذخایر ۱۵۶ میلیون تنی سنگ آهن را گزارش کرد که در پایان سال ۲۰۲۲ این حجم به ۱۳۴ میلیون تن کاهش یافت.

طبق گزارش East Asia Futures، در هفته ۱۶ تا ۲۳ ژوئن ۲۰۲۳، ذخایر سنگ آهن در ۴۵ بندر چین به ۱۲۷.۹ میلیون تن رسید که نسبت به سال قبل ۱.۷۶ درصد افزایش داشته است. بررسی‌ها نشان می‌دهد در همین بازه زمانی، میزان ذخایر مواد اولیه وارداتی به چین به ۸۴.۷ میلیون تن رسیده است. این در حالی است که میزان ذخیره سنگ آهن وارداتی به چین در هفته منتهی به روز جمعه (۲۳ ژوئن) نسبت به هفته قبل کاهش ۰.۱۶ درصدی و نسبت به مدت مشابه در سال قبل کاهش ۲۱ درصدی را تجربه کرده است.

آژانس رتبه بندی Fitch پیش بینی قیمت سنگ آهن چین در سال ۲۰۲۳ روند صعودی داشته و به ۱۰۵ دلار در هر تن خواهد رسید. این در حالی است که قیمت در نظر گرفته شده برای این محصول در پیش بینی قبلی حدود ۱۰۰ دلار در هر تن بوده است.

در این میان معامله گران گزارش دادند برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۲۶، پیش بینی انجام شده توسط آژانس رتبه بندی Fitch بدون تغییر باقی ماند و به ترتیب ۸۵ دلار در هر تن، ۷۵ دلار در هر تن و ۷۰ دلار در هر تن پیش بینی شد. بررسی‌ها نشان می‌دهد در پیش بینی انجام شده برای سال ۲۰۲۳ مطابق با پویایی قیمت فعلی و تقاضای بالای مواد خام از صنعت فولاد چین در ابتدای سال جاری تجدید نظر شده است.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده