تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۶
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۰۹۳۰۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش قیمت سنگ آهن داخلی چین

‌می‌متالز - با توجه به داده‌های منتشر شده، قیمت سنگ آهن داخلی چین در هفته گذشته تثبیت شد و در این هفته با افزایش همراه بود.

به گزارش می‌متالز، در هفته منتهی به روز سه شنبه (۴ ژوئیه) قیمت سنگ آهن در تانگشان، کیان آن و شهرستان کیانشی در استان هبی ۱ تا ۵ یوان در هر تن افزایش یافت. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد قیمت سنگ آهن در چائویانگ، بیپیائو، و شهر جیان پینگ در استان لیائونینگ غربی، ۱ تا ۵ یوان در هر تن صعود کرد. این در حالی است که قیمت سنگ آهن در شرق چین ۱ حدود ۱ تا ۵ یوان در هر تن افت داشت.

فعالان بازار اعلام کردند قیمت سنگ آهن در تانگشان در هفته گذشته نسبتاً ثابت بوده است. این در حالی است که کارخانه‌های فولادی پیشرو قیمت‌های پیشنهادی را در هفته گذشته ثابت نگه داشتند.

به نقل از چندین منبع خبری، علیرغم سود‌های بزرگ در قیمت قرارداد‌های آتی خارج از کشور، کارخانه‌های فولادی مستقر در چین برای کاهش قیمت‌ها تلاش کردند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد کارخانه‌های بهره بردار به دلیل منابع محدود، قیمت‌ها را افزایش دادند.

اخیراً منابعی از شرق لیائونینگ به تانگشان جریان دارد. در نتیجه با کاهش تدریجی قیمت بین دو منطقه، محموله‌های موجود در تانگشان کاهش می‌یابد. بررسی‌ها نشان می‌دهد درخواست‌های مناقصه انتظارات کارخانه‌های فولادی را که قیمت‌های پایین‌تر را تحت فشار قرار دادند، برآورده نکرده است؛ بنابراین قیمت سنگ آهن در کوتاه مدت افزایش خواهد یافت.

در این میان معامله گران گزارش دادند تجارت در بازار لیائونینگ غربی همچنان ضعیف بوده است. باید توجه داشت زمانی که قیمت‌ها کمتر از قیمت‌های قابل قبول بود، کارخانه‌های ذینفع قیمت‌ها را افزایش دادند و از فروش خودداری کردند. همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد در این مدت معامله گران در حاشیه بازار ایستادند و معاملات را کاهش دادند. در نتیجه با توجه به عرضه کم و عجله معامله گران برای خرید محموله‌های سنگ آهن، قیمت‌ها در کوتاه مدت ثابت باقی خواهند ماند.

به نقل از چندین منبع خبری، معادن پیشرو در شرق چین هنوز در حالت عادی تولید می‌کنند و سنگ آهن در این مناطق بر اساس فروش و بدون فشار موجودی تولید می‌شود. باید توجه داشت که در حال حاضر کمبود ROM بر تولید تاثیری نداشته است.

همچنین تحلیل گران بازار اعلام کردند کارخانه‌های فولادی در صورت نیاز در میان موجودی کم خریداری می‌کنند و تولید بالای آهن خام از تقاضا برای سنگ آهن حمایت می‌کند. بررسی‌ها نشان می‌دهد با توجه به افزایش شاخص قیمت سنگ آهن وارداتی در هفته گذشته، پیش بینی می‌شود که قیمت سنگ آهن داخلی چین در این هفته همچنان فضای صعودی داشته باشد.

به نقل از برخی تاجران، به طور کلی مبانی سنگ آهن داخلی چین در هفته منتهی به روز سه شنبه (۴ ژوئیه) تغییر چندانی نکرده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد از سرگیری کار در برخی از مناطق اصلی تولید کند است و منابع همچنان محدود می‌باشد.

فعالان بازار اعلام کردند در سمت تقاضا، نرخ بهره برداری از کوره بلند در کارخانه‌های فولاد همچنان در سطح بالایی باقی مانده است که از تقاضا حمایت می‌کند. با این حال، با توجه به اینکه کارخانه‌های فولادی همچنان به دنبال قیمت‌های پایین‌تر هستند، قیمت سنگ آهن داخلی چین در کوتاه مدت محدود خواهد شد.

منبع: آرتان پرس

عناوین برگزیده