تاریخ: ۱۳ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۱۰۱
کد خبر: ۳۰۹۲۳۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

سرمایه‌گذاری ۷۶ هزار میلیارد ریالی در پروژه گلالی قروه

‌می‌متالز - مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: پروژه کنسانتره آهن با سرمایه‌گذاری ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر کلنگ زنی شد.

به گزارش می‌متالز، بختیار خلیقی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان پیش از ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی اظهار داشت: کلنگ زنی این پروژه که امروز شاهد هستیم، مجوز آن در سال ۱۴۰۰ از سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شد و امیدواریم تا ۲۷ ماه آینده و شاید زودتر از موعد هم به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: این مجموعه با سرمایه‌گذاری ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۳۰۰ نفر آغاز به کار کرده و امیدواریم شاهد شکوفایی صنایع معدنی در شهرستان قروه باشیم.

خلیقی از سرمایه‌گذاری شرکت معدنی و صنعتی صبانور در این پروژه خبر داد و گفت: شرکت صبا نور یکی از شرکت‌های صنایع معدنی مهم استان است و با توجه به تاریخ دیرینه‌ای که در شهرستان بیجار و در تولید کنسانتره در استان دارد لذا در همین راستا به سرمایه‌گذاری در شهرستان قروه و در زمینه تولید فولاد ورود کرده است.

وی اذعان کرد: در سال ۷۲ مجوز‌های اکتشاف برای معدن گلالی صادر شد و ظرفیت آن در سال ۹۶ در بحث اکتشاف در حین استخراج به ۱۸ میلیون تن رسید و شرکت صبانور اکنون برای فرآوری و تولید کنسانتره با ظرفیت ۲ میلیون تن در سال ورود کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده