تاریخ: ۱۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۰۹۷۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

افت قیمت میلگرد در بازار داخلی چین+دلایل

می متالز - تازه ترین گزارش‌ از بازار جهانی فولاد از افت قیمت میلگرد در بازار داخلی چین حکایت دارد.

به گزارش می‌متالزف براساس جدیدترین شماره نشریه متال بولتن، قیمت میلگرد در بازار داخلی چین پس از آنکه انتظارات فعالان بازار در راستای سیاست بخش املاک داخلی برآورد نشد، سقوط کرد.

بازار داخلی

ارزیابی روزانه فست‌مارکتز نشان می‌دهد قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شرق چین در بازه ۳ هزار و ۶۲۰ یوآن تا ۳ هزار و ۶۴۰ یوآن (۴۹۹ تا ۵۰۲ دلار) به ازای هر تن محاسبه شد که این بازه قیمتی در مقایسه با روز قبل، کاهش ۴۰ یوآنی را نشان می‌دهد. این محصول در روز قبل در بازه قیمتی ۳ هزار و ۶۶۰ یوآن تا ۳ هزار و ۶۸۰ یوآن معامله می‌شد.

همچنین قیمت میلگرد فولادی، بازار داخلی، exw شمال چین در بازه ۳ هزار و ۷۰۰ یوآن تا ۳ هزار و ۷۴۰ یوآن به ازای هر تن شنیده شد که این بازه قیمتی حاکی از رشد ۲۰ یوآنی نسبت به هفته قبل است. این محصول در هفته قبل بین ۳ هزار و ۶۸۰ یوآن تا ۳هزار و ۷۲۰ یوآن معامله می‌شد.

در همین حال، فعالان بازار میلگرد پیش‌بینی می‌کردند دولت مرکزی برای بهبود نقدینگی در بازار املاک، سیاست محرک ارائه دهد، البته در کنفرانس تخصصی اقتصادی چنین سیاستی مطرح نشد.

به گفته منابع بازار، عدم برآورده شدن انتظارات بازار صعودی منجر به سقوط چشم‌گیر قیمت معامله فیوچرز اکتبر شد. برهمین اساس، معامله فیوچرز با قیمت ۳ هزار و ۶۷۱ یوآن به ازای هر تن انجام شد که این نرخ نسبت به بالاترین نرخ همان روز (۳ هزار و ۷۷۰ یوآن)، ۹۹ یوآن کاهش نشان می‌دهد.

علاوه بر این، قیمت میلگرد در بازار اسپات نیز از همین روند پیروی کرد و تقاضا کاهش یافت.

زمزمه بازار

با این حال، یک تاجر ثانویه در بازار شانگهای مطرح کرد: قیمت معاملات اسپات میلگرد حاکی از کاهش ۱۰۰ یوآنی نسبت به قیمت معاملات فیوچرز اکتبر است، بنابراین معاملات آربیتراژ فعال بودند.

بیلت

براساس ارزیابی روزانه فست‌مارکتز، قیمت بیلت فولادی با احتساب مالیات بر ارزش افزوده، بازار داخلی، exw تانگ‌شان، شمال چین ۳ هزار و ۵۷۰ یوآن به ازای هر تن گزارش شد که این نرخ در مقایسه با روز قبل، ثابت باقی ماند.

بورس معاملات فیوچرز شانگهای

همچنین معاملات فیوچرز ماه اکتبر میلگرد با قیمت ۳ هزار و ۶۷۱ یوآن به ازای هر تن انجام شدند که این قیمت در مقایسه با روز قبل ۸۷ یوآن افزایش نشان می‌دهد. قیمت توافقی معاملات این بورس در روز قبل ۳ هزار و ۷۵۸ یوآن به ازای هر تن گزارش شده بود.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده