تاریخ: ۱۲ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۵۹
بازدید: ۶۶
کد خبر: ۳۰۹۸۰۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

رشد بخش صنعت کشور ۷.۷درصد شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت:رشد بخش صنعت کشور طبق آمار مرکز آمار، در سال ۱۴۰۱، ۷.۷ درصد اعلام شد، این در حالی است که در مدت مشابه سال ۱۴۰۰ رشد بخش صنعت ۳.۱ درصد بوده است.

به گزارش می‌متالز، امیرحسین کُمیلی دوشنبه شب در همایش روز ملی صنعت و معدن در اردستان افزود: در سال گذشته رشد اقتصادی کشور به همت فعالان اقتصادی مطلوب بود و شیب مطلوبی را در این بخش شاهد هستیم، در سالجاری هم این شیب بیشتر شده و ارتقا می‌یابد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت:در فصل آخر دولت قبل رشد بخش صنعت ۲.۲ درصد بود، در سال ۱۴۰۱ این شیب به ۱۱.۹ درصد رسید و این نشان‌دهنده این است که امروز بخش خصوصی در کنار حاکمیت با همکاری و هم‌افزایی در مسیر صحیح قرار گرفته است.

کمیلی افزود:در استان اصفهان هر هفته ۲ جلسه ستاد رفع موانع تولید برگزار می‌شود و بخش زیادی از مصوبات آن هم اجرایی می‌شود.

وی اظهار داشت: رتبه استان اصفهان در بحث بهبود فضای کسب و کار در سال ۱۴۰۰ رتبه ۲۳ بود، اما در سال قبل این رتبه به جایگاه پنجم ارتقا یافته است.

فرماندار اردستان نیز در این جلسه گفت: با توجه به وجود بزرگترین معدن طلا در شهرستان اردستان و اقدام‌های انجام گرفته، در آینده نزدیک تولید شمش طلای این معدن به بانک مرکزی تحویل داده خواهد شد.

سید محمد هادی احمدی‌طبا افزود: سازمان صنعت معدن و تجارت استان نگاه ویژه‌ای به این شهرستان داشته باشد، اردستان دارای معدن‌های مهم و زیادی است که در کمتر شهرستانی وجود دارد، تاکنون چندان به آن توجه نشده و نیازمند توجه، تلاش و همکاری بیشتر بخش خصوصی و دولتی است.

فرماندار اردستان با بیان اینکه صنعتگران در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی به شهرستان بسیار کمک کرده‌اند، گفت: این مساعدت‌ها برای ساخت مسجد، مدرسه و دیگر موسسه‌های فرهنگی و اشتغال صورت گرفته، ولی بیان نشده، معادن در سال گذشته یک میلیارد تومان به آسفالت جاده روستای چاهریسه کمک کردند.

احمدی‌طبا اظهار داشت: شهرستان اردستان برخوردار از سه معدن آهن با منابع انسانی قوی در کشور است، متاسفانه تاکنون از ظرفیت این حوزه به خوبی استفاده نشده است.

در پایان این مراسم از ۲۱ تن از کارآفرینان و صنعتگران اردستان تجلیل شد.

شهرستان اردستان با بیش از ۴۳ هزار نفر جمعیت در ۱۱۸کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده