تاریخ: ۱۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۹۱
کد خبر: ۳۰۹۱۶۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
معاون وزیر صمت اعلام کرد؛

رشد صنعت کشور به ۹.۵ درصد رسید/ رشد صادرات از برنامه‌های مهم دولت است

‌می‌متالز - معاون صنایع عمومی وزارت صمت، رشد صنعت کشور را ۹.۵ درصد بیان کرد و گفت: روند رشد در بخش صنعت کشور بر اساس گزارش بانک مرکزی جهشی بوده است.

به گزارش می‌متالز، «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزارت صمت، در آیین تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان یزد افزود: رشد صنعتی کشور در سال گذشته ۳.۳ درصد بود و در هشت سال قبل این میران در کشور تنها ۱.۶ درصد بوده است.

وی افزود: این جهش رشد تولید ماحصل تلاش فعالان بخش صنعت کشور است که با تلاش خود رشدی متفاوت از سال‌های قبل را رقم زده اند، اگرچه برای رسیدن به افق‌های مطلوب هنوز فاصله داریم و هنوز مشکلات زیادی در مسیر رشد بیشتر وجود دارد، اما روند حرکت صنعتی کشور براساس سنجش‌های انجام شده، فاصله زیادی با سال‌های قبل دارد که این روند باید تداوم پیدا کند.

معاون صنایع عمومی وزارت صمت تصریح کرد: این نرخ رشد خیلی امیدوار کننده است، زیرا بهترین راه ایجاد اشتغال در کشور و به نوعی توزیع درآمد از طریق بخش صنعت انجام می‌شود.

وی در ادامه با تشریح افزایش رشد صادرات در کشور در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: در سال پایانی دولت قبل، میزان صادرات کشور ۳۷ میلیارد دلار بود که این رقم در سال گذشته با وجود تحریم‌ها و مشکلاتی موجود، بیش از ۵۳ میلیارد دلار بوده که در طول تاریخ پس از انقلاب بی‌نظیر بوده است.

برادران با بیان اینکه رشد صادرات از برنامه‌های مهم دولت است و در این زمینه باید گام‌های بلندی برداشته شود، اضافه کرد: یکی از نکات بسیار مهمی که در ارتباط با بحث صادرات وجود دارد این است که سود حاصل از صادرات باید به صادر کنندگان برسد.

وی در خصوص جایگاه استان یزد در حوزه‌های مختلف اقتصادی تاکید کرد: این استان قطب نساجی ایران است و ۵۰ درصد کاشی و سرامیک کشور نیز در این استان تولید می‌شود.

در این آیین از صادرکنندگان نمونه استان یزد تجلیل به عمل آمد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده