تاریخ: ۲۴ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۶
بازدید: ۱۱۸
کد خبر: ۳۱۰۲۷۵
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

عرضه سه خودروی ایرانی در کنیا

‌می‌متالز - مدیرعامل سایپا از ورود محصولات این خودروسازی به بازار خودروی کنیا خبر داد. محمد‌علی تیموری، مدیر‌عامل سایپا، به دنبال سفر رئیس‌جمهوری به کنیا، در حاشیه مراسمی با اشاره به اینکه در این دولت رویکرد صادرات‌محور وجود داد، گفت: سایپا نیز در همین راستا در بازار‌های هدف مد‌نظر دولت فعال شده است.

به گزارش می‌متالز، وی از عرضه نیسان با فرمان راست به عنوان نمونه در کنیا خبر داد و گفت: به‌زودی ون را نیز عرضه خواهیم کرد و ساینای سی‌ان‌جی و ال‌پی‌جی نیز عرضه خواهند شد.
تیموری از این سه محصول به عنوان محصولات تجاری سایپا نام برد و گفت: این محصولات حمل‌و‌نقل عمومی حساب می‌شوند. همچنین بر اساس توافق‌های صورت‌گرفته بین ایران و کنیا، قرار است شرکت زامیاد کارخانه مونتاژ وانت نیسان خود را به اسم Kifaru در مومباسای کنیا راه‌اندازی کند. ویلیام روتو، رئیس‌جمهور کنیا، در نشست خبری که با حضور رئیس‌جمهور کشورمان در کاخ ایالتی نایروبی برگزار شد، این خبر را اعلام کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران قصد دارد کارخانه مونتاژ خودرو را در مومباسای کنیا راه‌اندازی کند. او با بیان اینکه کارخانه‌ای که قرار است ایجاد شود، تولید‌کننده خودروی بومی ایران با نام Kifaru است، گفت: خودرو‌های ایرانی که اسامی سواحیلی (واژه سواحیلی به معنی ساکنان سواحل به کار می‌رود و اطلاق این نام از آن جهت است که عمده سواحیلی‌ها ساکن کناره‌های غربی اقیانوس هند در قاره آفریقا هستند) بر آن‌ها گذاشته شده در کنیا تولید خواهد شد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده