تاریخ: ۱۷ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۲۸
بازدید: ۶۲
کد خبر: ۳۱۰۴۹۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

پیش بینی نماینده مجلس درباره قیمت خودرو

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با تأیید واردات خودرو‌های کارکرده گفت: قرار نیست این خودرو‌ها از محل ارز دولتی وارد شود بلکه مردم می‌توانند با ارز‌هایی که در خانه‌های خود دارند و تا ۶۰ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، اقدام به واردات کنند.

به گزارش می‌متالز، جلال رشیدی‌کوجی درباره این‌که با وجود ثبت‌نام‌های گسترده‌ای که در خصوص خودرو‌های خارجی انجام شد، ولی درحال‌حاضر آمار یا گزارش خوبی درباره ورود خودرو‌های خارجی به کشور داده نمی‌شود. دلیل این موضوع را چه می‌دانید؟ چرا دولت در حوزه واردات خودرو موفق نبوده است؟ افزود: چند دلیل وجود دارد. من با نگاه خوشبینانه صحبت می‌کنم و کاری ندارم به این‌که یک عده‌ای با برنامه‌ریزی دارند خودرو را قطره‌چکانی می‌آورند تا بازار خودرو را ملتهب و تشنه نگه دارند.

وی افزود: ممکن است این تعداد کم خودرویی که وارد می‌شود، دارد از کف بازار جمع می‌شود و از کشور‌های همسایه خریداری و وارد می‌شود.

این نماینده مجلس تصریح کرد:، ولی من فکر می‌کنم که امسال اگر واردات خودرو‌های کارکرده نهایی شود و مجمع تشخیص مصلحت نظام هم همراهی کند، سال آینده تعداد خودروی نویی که وارد کشور شود، خیلی بالاتر خواهد بود؛ چون الان ثبت‌سفارش‌ها انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: نگاه من بر این است اگر خودرو‌های کارکرده وارد شود، قیمت‌ها به شدت ریزشی می‌شود.

منبع: سایت تحلیلی وانا نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده