تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۲
بازدید: ۱۰۴
کد خبر: ۳۱۰۸۶۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
کارشناس بازار سرمایه؛

افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری صنعت فلزات با صندوق بخشی/ تحریم اروپایی فولاد روسیه، به نفع فولادسازان ایرانی

‌می‌متالز - راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری فلزات اساسی افزون بر کاهش ریسک، روند سرمایه‌گذاری در این صنعت را تخصصی‌تر و سودآوری را افزایش می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، فرهاد رمضان کارشناس بازارسرمایه در رابطه با مزایای راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری فلزات اساسی، اظهار کرد: از آنجایی که چنین صندوق‌هایی صنعت خاصی را در بر می‌گیرد و تخصصی است، قاعدتا خروجی آن‌ها می‌تواند چشم‌انداز مناسبی را در حوزه‌هایی همچون سودآوری و فرصت سرمایه‌گذاری به وجود آورد.

او افزود: شرکت‌هایی که در حوزه فلزات اساسی تصمیم بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای و سرمایه‌گذاری دارند اکنون می‌توانند از بازده و عملکرد این صندوق‌ها در راستای اهداف خود بهره گیرند.

این کارشناس بازارسرمایه تصریح کرد: راه‌اندازی صندوق سرمایه‌گذاری فلزات اساسی افزون بر کاهش ریسک، روند سرمایه‌گذاری در این صنعت را تخصصی‌تر می‌کند.

رمضان در خصوص تاثیر تحریم‌های شدید اتحادیه اروپا در راستای ورادات فولاد از کشور روسیه بر سودآوری صنعت فولادگر کشور، گفت: اسفندماه سال ۱۴۰۰ روسیه در حوزه فولاد به طور قابل توجهی ورود کرد و به مرور سبب کاهش قیمت جهانی این محصول شد، اکنون با اعمال این تحریم‌ها و خارج شدن انحصار تولید از دست روسیه، در صورت رفع موانع داخلی و حمایت دولت چرخه صادرات به نفع تولیدکنندگان ما تغییر خواهد کرد.

این کارشناس بازارسرمایه در خصوص وضعیت جهانی صنعت فولاد، تصریح کرد: صنعت فولاد متاثر از عامل‌های متعددی همچون تامین انرژی، تقاضا، نوع رقابت و قیمت‌گذاری است که کشور‌ها بر روی این صنعت انجام می‌دهند، اکنون با توجه به عبور از بحث کرونا و افزایش اهمیت این محصول سال آینده میلادی (۲۰۲۴) برای صنعت فولاد مثبت ارزیابی می‌شود.

منبع: مدار اقتصادی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده