تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۳۸
بازدید: ۱۰۰
کد خبر: ۳۱۰۹۲۸
سرویس خبر : انرژی

راه طولانی شرکت «Gunung Raja Paksi» در گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر

‌می‌متالز - به گفته شرن امگا، مدیر بخش تولید محصولات زیست‌پایشی در شرکت فولادسازی «Gunung Raja Paksi»، صنعت فولاد کشور‌های آسیای جنوب شرقی راه طولانی در رسیدن به اهداف کربن‌زدایی و تولید فولاد سبز در گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر دارد.

به گزارش می‌متالز به نقل از موسسه «Fastmarkets»، شرن امگا در مصاحبه خود با این موسسه، میزان آگاهی از شاخص محیطی، اجتماعی و حاکمیتی در صنعت فولاد کشور‌های آسیای جنوب شرقی را نسبتا پایین عنوان کرد.

شرکت «Gunung Raja Paksi» که در غرب شهر جاوای اندونزی مستقر است و سالانه بیش از ۲٫۲ میلیون تن فولاد طویل و مسطح تولید می‌کند، معتقد است که تولید محصولات زیست‌پایشی نه یک چاره‌اندیشی بلکه باید دارای جنبه اساسی مدل‌های کسب‌وکار باشد.

وی بیان کرد: انتقال استراتژی‌های شاخص محیطی، اجتماعی و حاکمیتی به اهداف تجاری ملموس هنوز برای بسیاری از شرکت‌ها در کشور‌های آسیای جنوب شرقی یک چالش محسوب می‌شود. همچنین برای مقابله با این مشکل باید میزان آگاهی‌رسانی از اهمیت محصولات تولیدشده کم‌کربن و روش‌های تولید پایدار در سراسر زنجیره تامین، تامین‌کنندگان، سهام‌داران و مشتریان افزایش یابد.

این مدیر فولادی در ادامه اظهار داشت: با هم‌سو کردن بخش‌های مختلف این صنعت در راستای رسیدن به این اهداف، می‌توان تاثیری شگرف بر فرایند کربن‌زدایی گذاشت.

امگا عنوان کرد: شرکت «Gunung Raja Paksi» حتی قبل از آغاز همه‌گیری ویروس کرونا از اهمیت فزاینده استراتژی‌های شاخص محیطی، اجتماعی و حاکمیتی برای سرمایه‌گذاران و جوامع محلی آن‌ها مطلع بود و از آن زمان اقداماتی را برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای خود انجام داده است.

به گفته وی، این شرکت برای دستیابی به اهداف خود در کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در کل زنجیره تامین، همکاری نزدیکی با تامین‌کنندگان خود داشته است. این شرکت در زمینه به اشتراک‌گذاری داده‌های انتشار کربن و روش‌های تامین مواد اولیه با تامین‌کنندگان، همواره عامل شفافیت را سرلوحه کار خود قرار داده است. این شرکت با همکاری با تامین‌کنندگان خود از این طریق، به دنبال کاهش میزان انتشار کربن در بخش‌های مختلف زنجیره تامین است.

این مقام مسئول مطرح کرد: هدف این شرکت از اجرای این اهداف، اطمینان حاصل کردن از رعایت ضوابط و اصول اخلاقی توسط تامین‌کنندگان در راستای تامین منابع پایدار و معتبر است. این شرکت ابزار‌ها و فرایند‌های ارزیابی شفافی برای اطمینان حاصل کردن از تامین مواد به شیوه‌ای پایدار و معتبر را در اختیار دارد.

همکاری مبتنی بر اعتماد؛ کلید اصلی رسیدن به اهداف تولید محصولات زیست‌پایشی

بحران جهانی انرژی باعث همکاری بیشتر شرکت‌های فولادسازی و دولت‌ها شده است. به گفته امگا، تعهد به گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر افزایش قابل توجهی یافته است. به علاوه به اولیت بالای استفاده از هیدروژن سبز در صنعت فولادسازی در رویداد‌هایی مانند بیست و هفتمین کنفرانس اعضا (COP۲۷) و اجلاس کشور‌های عضو گروه اقتصادی «G۲۰» و «B۲۰» تاکید شده است.

اجلاس کنفرانس اعضا (COP۲۷) اجلاسی است که کشور‌های جهان برای توافق بر سر اهداف زیست‌محیطی پایدار برای کره زمین گرد هم می‌آیند. در حالی که مجمع اجلاس کشور‌های عضو گروه اقتصادی «G۲۰» به همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی و دولت‌های اقتصاد‌های پیشرو در جهان اشاره دارد و کشور‌های آرژانتین، استرالیا، برزیل، کانادا، چین، آلمان، فرانسه، هند، اندونزی، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، عربستان‌سعودی، آفریقای‌جنوبی، کره جنوبی، ترکیه، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا از اعضای آن محسوب می‌شوند. به علاوه اجلاس کشور‌های عضو گروه اقتصادی «B۲۰» اجلاسی است که در آن کشور‌های عضو به جهت بحث در مورد مسائل مالی و اجتماعی اقتصادی در جهان گرد هم می‌آیند.

از دیدگاه وی برای دسترسی بیشتر به انرژی‌های تجدیدپذیر، باید همکاری مبتنی بر اعتماد میان مصرف‌کنندگان، صنعت و دولت‌ها ایجاد شود. این همکاری به منظور یافتن راه‌هایی برای کاهش هزینه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر است؛ چراکه قیمت‌های بالای آن‌ها ممکن است برخی مصرف‌کنندگان را از حرکت در راستای گذار به این انرژی‌ها باز دارد.

بر همین اساس شرکت «Gunung Raja Paksi» با ذی‌نفعان شرکت‌های خصوصی و دولتی برای سرعت بخشیدن حرکت صنعت در گذار به طرح انتشار کربن صفر همکاری کرده است. این اقدامات شامل امضای یادداشت‌های تفاهم با اتاق بازرگانی اندونزی، به منظور ارزیابی و اجرای استراتژی‌های مرتبط با طرح انتشار کربن صفر و همکاری با شرکت «Fortescue Future Industries» برای بررسی استفاده از فناوری‌های هیدروژن سبز و آمونیاک سبز می‌شود.

همچنین شرکت «Gunung Raja Paksi» با شرکت فعال در نصب تجهیزات انرژی‌های تجدیدپذیر با نام «TotalEnergies» به منظور نصب پنل‌های خورشیدی در واحد تولید خود در شهر کیکارانگ استان جاوه غربی اندونزی همکاری کرده است. به علاوه این شرکت در حال همکاری نزدیک با انجمن صنعت آهن و فولاد اندونزی (IISIA) برای بحث در مورد استراتژی‌های کربن‌زدایی برای صنعت فولاد این کشور است.

از دیدگاه امگا، این همکاری‌ها می‌تواند در قالب به اشتراک‌گذاری دانش و بهترین شیوه‌ها و رهیافت‌ها با همکاری سازمان‌های دولتی نیز باشد. همچنین شرکت «Gunung Raja Paksi» مشتاقانه منتظر افزایش دسترسی به بودجه‌های تعیین شده برای سرمایه‌گذاری در بخش فناوری‌های مرتبط با انرژی‌های تجدیدپذیر است. در همین راستا و در اجلاس کشور‌های عضو گروه اقتصادی «B۲۰»، بسیاری از موسسات مالی طرح‌های خود به منظور تامین مالی و سرمایه‌گذاری در انرژی‌های تجدیدپذیر را ارائه دادند.

کربن‌زدایی منطقه‌ای، توسعه پایدار

شرکت «Gunung Raja Paksi» همیشه از روش کوره قوس الکتریکی (EAF) که میزان انتشار گاز‌های گلخانه‌ای آن به نسبت روش کوره‌های بلند به طور قابل توجهی کمتر است، در فرایند‌های تولید خود استفاده می‌کند. این شرکت به عنوان بخشی از تعهد خود در راستای ترویج اقتصاد دورانی، عمدتا از قراضه‌های بازیافتی به عنوان خوراک برای کوره‌های قوس الکتریکی خود استفاده می‌کند.

به عنوان بخشی از اقدام شرکت «Gunung Raja Paksi» در گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر، این شرکت در سال ۲۰۲۲ یک واحد تولید مقاطع فولادی سبک با مصرف انرژی بهینه را راه‌اندازی کرد که نه تنها ظرفیت تولید فولاد آن برای تامین حجم تقاضای فزاینده داخلی اندونزی افزایش یافته است بلکه همگام با این افزایش حجم، مصرف انرژی حین فرایند تولید نیز با کاهش همراه بوده است.

اقدامات دیگری که این شرکت در راستای عمل به تعهدات خود به عنوان یک تولیدکننده انجام داده است، شامل دریافت گواهی برای حمایت از شفافیت داده‌های ارائه شده در طرح‌های تولید محصولات زیست‌پایشی است.

این شرکت برای نظارت بر پیشرفت خود در این مسیر، به تعهد به اجرای استاندارد‌های تعیین شده برای گاز‌های گلخانه‌ای در گستره ۱ و ۲ در تولید محصولات فولادی پای‌بند است.

گام بعدی شرکت «Gunung Raja Paksi» صحت‌سنجی داده‌های مرتبط با موجودی انبار ذخایر داخلی خود از طریق یک شرکت شخص ثالث معتبر است. همچنین این شرکت در حال همکاری با یک آژانس معتبر ارزیابی‌کننده شاخص محیطی، اجتماعی و حاکمیتی برای ایجاد یک محدوده و مبنای پایه پیرامون انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در فرایند تولید است. این شرکت امیدوار است که با دستیابی به اعتبار شاخص محیطی، اجتماعی و حاکمیتی بالاتر، به بازار‌های جدید بیشتری دسترسی داشته باشد.

در اجلاس کشور‌های عضو گروه اقتصادی «B۲۰»، مسئله گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر به عنوان یکی از موضوعات که در اولویت قرار دارد، مورد بحث قرار گرفت. لازم به ذکر است که اندونزی در حال آماده کردن شرایط برای افزایش سرعت گذار به انرژی‌های تجدیدپذیر، همگام با اهداف تعیین شده طرح انتشار کربن صفر است.

شرن امگا در پایان خاطرنشان کرد کرد: شرکت «Gunung Raja Paksi» متعهد به حمایت از اجرای اهداف طرح انتشار کربن صفر در اندونزی است و در این مسیر از ارائه هیچ کمکی دریغ نخواهد کرد.

منبع: فلزات آنلاین

عناوین برگزیده