تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۴۳
بازدید: ۱۵۲
کد خبر: ۳۱۱۳۹۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

انتشار فراخوان «ساخت باتری لیتیوم یون ۱۸۶۵۰ دارای آند نانوکامپوزیتی سیلیکون کربن»

‌می‌متالز - هفتاد و پنجمین فراخوان پژوهشی صندوق نوآوری و شکوفایی «ساخت باتری لیتیوم یون ۱۸۶۵۰ دارای آند نانوکامپوزیتی سیلیکون کربن» با حمایت این صندوق منتشر شد.

به گزارش می‌متالز، هفتاد و پنجمین فراخوان پژوهشی صندوق نوآوری و شکوفایی با عنوان «ساخت باتری لیتیوم یون ۱۸۶۵۰ دارای آند نانوکامپوزیتی سیلیکون کربن» با حمایت این صندوق و به پیشنهاد یک تیم پژوهشی از دانشگاه تهران منتشر شد.

بر اساس این گزارش، گروه‌های پژوهشی و فناور توانمند برای ارائه راه‌حل در این حوزه باید تا پنجم مرداد، ۱۴۰۲ پیش نویس و پیشنهاد‌های خود را از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir ارسال کنند.

از میان انواع باتری‌های لیتیوم یون، نوع ۱۸۶۵۰ به علت استفاده گسترده در وسایل الکترونیکی و ماشین‌های الکتریکی، توجه زیادی را به خود جلب کرده‌اند. فناوری فعلی باتری لیتیوم یون در تامین نیاز‌های برق برای وسایل نقلیه الکتریکی یا هیبریدی هنوز هم مطلوب نیست.

بر اساس این گزارش، برای بهبود ظرفیت انرژی ماشین‌های الکتریکی، توان مخصوص و چگالی انرژی باتری‌ها باید بهبود یابد.

از میان مواد مختلف که عامل بالقوه استفاده به عنوان آند باتری‌های لیتیوم-یون را دارند، سیلیکون دارای بیشترین مقدار ظرفیت تئوری است، اما چالش‌هایی از جمله سیکل‌پذیری و طول عمر و رسانندگی کم را داراست.

هدف این گروه پژوهشی، رفع چالش‌های نیم سل آندی و کاتدی و در نهایت ساخت سل کامل باتری لیتیوم یون ۱۸۶۵۰ با ظرفیت ارتقاء یافته است.

گفتنی است که اعلام آمادگی برای مشارکت در اکتساب فناوری حاصل از این فراخوان تحقیقاتی و ارائه درخواست تنها برای شرکت‌ها و شتابدهنده‌های دانش‌بنیان مجاز است. درخواستی که بیشترین تناسب را با الزامات این اکتساب فناوری داشته باشد، انتخاب و به عنوان «مشارکت‌کننده» برای مذاکرات تکمیلی به هسته پژوهشی متقاضی معرفی خواهد شد.

علاقه‌‎مندان می‌توانند تا پنجم مردادماه سال جاری پروپوزال خود را در قالب Word از طریق سامانه غزال به نشانی ghazal.inif.ir ارسال کنند و جهت ارتباط با کارگزاری بومرنگ شماره‌های ۰۲۱۶۶۵۳۳۸۶۴ و ۰۲۱۶۶۵۳۹۷۳۴ تماس بگیرند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده