تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۷
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۱۱۴۱۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
دبیر انجمن فولاد آذربایجان:

قطعی برق مشکل صنعت فولاد است

‌می‌متالز - علی نواداد دبیر انجمن فولاد آذربایجان گفت: مشکل اساسی این بخش در خصوص قطعی برق است و در زمستان هم مشکل قطعی گاز داریم.

به گزارش می‌متالز، علی نواداد دبیر انجمن فولاد آذربایجان اظهار داشت: کشور ما سالانه بیش از ۳۰ میلیون تن تولید فولاد دارد که خوشبختانه آذربایجان‌شرقی با تولید شش میلیون تن فولاد توسط بخش خصوصی رتبه اول تولید در بخش خصوصی را دارد.

وی ادامه داد: اگر در استان‌های اصفهان و خوزستان تولید فولاد توسط بخش دولتی و خصولتی رخ می‌دهد در آذربایجان‌شرقی این وظیفه برعهده بخش خصوصی است. بیش از ۲۰ تا ۳۰ درصد صادرات فولاد کشور هم توسط آذربایجان‌شرقی انجام می‌شود.

قطعی برق مشکل صنعت فولاد است

دبیر انجمن فولاد آذربایجان در خصوص چالش‌های صنعت فولاد تصریح کرد: مشکل اساسی این بخش در خصوص قطعی برق است و با توجه به اینکه ما زمستان‌های سختی داریم، در زمستان هم مشکل قطعی گاز داریم. اگر امروز با ظرفیت اسمی ۱۲ میلیون تن در سال فقط شش میلیون تن تولید داریم به دلیل همین مشکلات و موانع است.

وی ادامه داد: من میزان صادرات فولاد استان را اعلام کردم، اما قطعا صادرات ضوابط خاص خودش را دارد و صادرکنندگان موظف هستند ارز را به کشور بازگردانند، اما ما امروز مشکلی به نام کارت‌های بازرگانی یکبار مصرف داریم که این کارت‌ها بدون اینکه اسم و نامی داشته باشند، می‌توانند صادرات انجام دهند و هیچ ارزی را به کشور بازنگردانند.

علی نواداد دبیر انجمن فولاد آذربایجان تصریح کرد: این موضوع به نوعی برای صادرکنندگان واقعی فولاد مشکل‌ساز است؛ زیرا ارزی را به کشور بازنمی‌گردانند و فولاد ما را با قیمت‌های پایین‌تر در بازار‌های کشور‌های همسایه عرضه می‌کنند.

منبع: شهر بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده