تاریخ: ۲۸ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۹:۲۰
بازدید: ۴۳۴
کد خبر: ۲۱۹۲۲۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۹ سهام فولادی که با قطعی برق سود کردند

‌می‌متالز - قطعی برق موجب کاهش تولید محصولات فولادی و افزایش قیمت سهام این شرکت‌ها در بورس شده است. البته کارشناسان بازار سرمایه هشدار می‌دهند ممکن است این افزایش مقطعی باشد.

به گزارش می‌متالز، در حالی که پروفیل سازان و آهنگران از افزایش قیمت ناگهانی و کمیاب و نایاب شدن مواد اولیه برای تولید محصولات خود شکوه و شکایت می‌کنند سهامداران شرکت‌های سیمانی و فولادی از این وضع چندان هم ناراضی نیستند چرا که سهام آن‌ها گران شده است.

البته سهام همه شرکت‌های تولید کننده فولاد و سیمان در بورس افزایش قیمت نداشته، اما سهام اغلب آن‌ها گران‌تر شده است.

روزنامه هفت صبح در گزارشی به قلم احمدرضا نجفی به این موضوع پرداخته و نوشته است؛ ۱۲ شرکت تولیدی فولاد در بورس تهران حضور دارند که اغلب آن‌ها واکنش مشابهی به قطعی برق این صنعت داشتند. فجر بعد از اینکه در روز اولی کمی کاهش قیمت پیدا کرد، در ادامه روند صعودی در پیش گرفت. نماد فولاد تقریبا یک ماه است در محدوده هزار تا هزار و ۱۰۰ تومان گیر افتاده و در هفته بی برقی شرایط مشابهی داشت. فخاس از معدود نماد‌های فولادی بود که تحت تاثیر قطعی برق قرار گرفت. بعد ازانتشار خبر قطع برق صنایع فولاد، قیمت هر سهم فخاس از دو هزار و ۵۲۰ به دو هزار و ۳۱۴ تومان کاهش پیدا کرد.

افت و خیز نماد‌های فولادی بورس بعد از خبر قطعی برق


سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران کاملا نسبت به قطعی برق بی تفاوت بود و به روند صعودی خود ادامه داد و قیمتش از هزار و ۶۱۶ به هزار و ۸۴۴ تومان رسید. فخوز که تازه از مجمع عمومی برگشته بود، روند نوسانی در پیش گرفت و در محدوده هزار و ۵۵۰ تومان باقی ماند. کاوه از دیگر نماد‌های فولادی بود که اهمیت چندانی برای قطعی برق قائل نشد و قیمت سهام آن از دو هزار تومان به دو هزار و ۱۰۰ تومان افزایش پیدا کرد.

قیمت سهام فروس هم بعد از یک روز کاهش قیمت در واکنش به خبر قطعی برق، مجددا روند صعودی پیدا کرد و از ۵۵۰ تومان تا ۵۹۰ تومان پیش رفت.

فسازان از دیگر نماد‌هایی بورس بود که با وجود توقف تولید روند صعودی داشت و قیمت آن از سه هزار و ۱۵۶ به سه هزار و ۳۱۵ تومان رسید. کویر و فاسمین روندی کاملا متفاوت نسبت به دیگر نماد‌های فولادی داشتند. اعلام خبر قطعی برق و توقف فعالیت صنعت فولاد، برای این دو نماد گران تمام شد و هر دو روند نزولی به خود گرفتند.

به طور کلی می‌توان گفت از بین ۱۲ نماد فولادی حاضر در بورس تهران، تنها سه نماد بعد از اعلام خبر قطعی برق صنعت فولاد روند نزولی داشتند و ۹ نماد دیگر روند صعودی یا ثابتی در پیش گرفتند. موضوعی که نشان م یدهد هرچند خبر قطعی برق صنعت فولاد و توقف فرآیند تولید خبر بسیار مهم و البته ناامیدکننده‌ای به حساب می‌آمد، اما تاثیر چندانی روی قیمت سهام شرکت‌های فولادی نگذاشت.

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده