تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۱۱۴۹۶
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودرو امروز ۳ مرداد ۱۴۰۲/ ثبات قیمتی پس از ریزش نسبتاً سنگین

‌می‌متالز - قیمت خودرو سوم مرداد ۱۴۰۲، پس از چند روز کاهش سنگین سرانجام آرام گرفت. اکثر محصولات در ثبات قیمتی قرار گرفتند و تعداد اندکی، کاهش یا افزایش جزئی را تجربه کردند.

به گزارش می‌متالز، روند نزولی قیمت خودرو امروز ۳ مرداد ۱۴۰۲ سرانجام پس از چند روز متوقف شد. برخی از افراد بر این باورند که ثبات امروز قیمت‌ها تنها یک استراحت کوتاه مدتی بوده و احتمالاً با ادامه روند نرخ دلار و رکود بازار، قیمت‌ها پایین‌تر نیز بی‌آیند. اما برخی دیگر که از همان ابتدا ادعا داشتند روند نزولی چند ماه گذشته پایدار نیست، بر این باورند که ثبات قیمتی امروز می‌تواند یک زنگ خطر برای افزایش دوباره نرخ‌های بازار باشد.

آن‌ها بر این باورند که به دلیل کاهش تیراژ خودروسازان بر اثر کمبود قطعه و ارز مورد نیاز، احتمالاً روند عرضه خودرو در بازار با مشکل رو به رو شود و همین موضوع می‌تواند مزید بر علت افزایش دوباره قیمت خودرو در هفته‌های آتی شود.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز نیز روند با ثباتی را طی کرد.

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های داخلی امروز نسبتاً با ثبات بود. به جزء در موارد کمی که با افزایش و کاهش بسیار جزئی همراه بودند، دیگر محصولات هیچ تغییری از خود نشان ندادند.

پراید ۱۳۱ و پراید ۱۱۱ پس از پنج میلیون تومان کاهش قیمت در روز یکشنبه، فعلاً روند ثبات قیمتی را برگزیدند. امروز نیز بدون هیچ‌گونه تغییر و به ترتیب با نرخ‌های ۳۱۰ میلیون و ۳۲۰ میلیون تومان معامله می‌شوند.

تیبا ۲ هاچ‌بک بیشترین افت قیمتی را نسبت به روز گذشته در میان محصولات داخلی داشت. این هاچ‌بک با ۷ میلیون تومان کاهش، به قیمت ۳۳۳ میلیون تومان رسیده و بیشترین درصد افت قیمتی را در میان محصولات ایرانی را از آن خود کرد.

پژو پارس LX TU۵ از سدان‌های پرطرفدار شرکت ایران خودرو نسبت به روز گذشته با ۲ میلیون تومان افزایش قیمت با ۵۸۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

تارا اتوماتیک به عنوان سدان لوکس ایران خودرو که روز گذشته با افت ۱۰ میلیون تومانی، رکورد دار کاهش قیمت‌ها بود، امروز نیز با نزول هفت میلیون تومانی به نرخ ۷۴۸ میلیون تومان رسید.

قیمت خودرو امروز ۳ مرداد ۱۴۰۲/ ثبات قیمتی پس از ریزش نسبتاً سنگین

قیمت خودرو‌های مونتاژی

شرایط قیمت خودرو‌های مونتاژی کمی متفاوت است. در این بازار تنها تعداد بسیار کمی از محصولات با کاهش قیمت همراه بودند و خبری از افزایش نیست. از سوی دیگر بسیاری از خودرو‌ها روند باثباتی را طی کردند.

جک J۴ کرمان موتور که ارزان‌ترین سدان مونتاژی بازار به شمار می‌رود، پس از کاهش پنج میلیون تومانی روز یکشنبه، تغییری نداشته و با همان نرخ ۷۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

ام‌وی‌ام X۲۲ PRO نیز ارزان‌ترین کراس‌اوور مونتاژی محسوب می‌شود که با افت قیمت به زیر یک میلیارد تومان از هفته گذشته، روند نسبتاً ثابتی را پشت سر گذاشته است. امروز نیز بدون تغییر با همان قیمت ۹۵۰ میلیون تومانی خرید و فروش می‌شود.

فیدلیتی پرایم پنج نفره با مدل ۱۴۰۱ که از ابتدای هفته گذشته با ۱۰۰ میلیون تومان کاهش قیمت، یکی از چند کراس‌اوور مونتاژی با بیشترین میزان افت قیمتی به شمار می‌رفت، امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته به قیمت یک میلیارد و ۵۱۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

لاماری ایما را شاید بتوان یکی از معدود کراس‌اوور‌های بازار نام برد که باز هم با کاهش قیمت همراه بود. این خودرو امروز با افت ۳۰ میلیونی، به نرخ یک میلیارد و ۷۵۰ رسید که به معنی ۲۳۰ میلیون تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته گذشته است.

قیمت خودرو امروز ۳ مرداد ۱۴۰۲/ ثبات قیمتی پس از ریزش نسبتاً سنگین

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

باتوجه به فعالیت بنگاه‌های خرید و فروش خودرو تنها در روز آینده، احتمال تغییر چشم‌گیر قیمت خودرو تا پایان هفته بسیار پایین است. اما باتوجه به انتشار اخبار مربوط به کمبود قطعه در خودروسازی‌های داخلی، درصورتی که این مساله جدی باشد و واردات خودرو عملی نشود، می‌توان شاهد افزایش قیمت‌ها از هفته‌های آتی بود.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده