تاریخ: ۰۲ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۶
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۱۱۷۳۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

افزایش تقاضا برای آلومینیوم در بازار درپی رشد مصرف خودروسازان چینی

‌می‌متالز - در اواسط ماه جولای سال جاری، صنایع پایین‌دستی و مصرف‌کنندگان نهایی فلز آلومینیوم با پیشرفت قابل‌توجهی در این صنعت روبرو شدند. افتتاح دفتر مرکزی در ریاض و افتتاح یک واحد تولیدی پانل‌های کامپوزیتی (ACP) شرکت آلوماز (Alumaze) در ویشاخاپاتنام ازجمله‌ی این دستاورد‌ها محسوب می‌شود. گزارش‌های آماری حاکی از آنست که تولیدکنندگان خودرو در چین، ۵۰ درصد از تولیداتشان را در بازار داخلی چین به‌فروش می‌رسانند. به علاوه افزایش تقاضا برای خودرو‌های الکتریکی در بازار نیز، موجب افزایش تولید این خودرو‌ها در چین شده است.

به گزارش می‌متالز، محققین موفق به تولید نخستین باطری آلومینیومی غیرآلاینده شده‌اند. باطری‌های عادی حامل مواد اولیه مضر و آلاینده غیر قابل بازیافت هستند. این باطر‌ی‌ها به محیط زیست آسیب فراوانی می‌رسانند. اما باطری‌های جدید از رادیکال‌های آلی استفاده کرده و علاوه بر آن دارای ماده‌ای ضروری به‌نام تمپو (TEMPO) است که جایگزین مواد شیمایی مضر می‌باشد. باطری‌های جدید از باطری‌های معمولی یون لیتیومی قوی‌تر بوده و ولتاژ ثابتی تولید می‌کنند. انرژی تولیدشده توسط این باطری‌ها بالاتر است. محققین تصمیم دارند در آینده‌ای نزدیک، سیستم ذخیره‌سازی انرژی کم‌هزینه‌ای را ابداع کنند.

افزایش تقاضا و تولید خودرو‌های الکتریکی در چین همراه با تقاضای داخلی این خودروها، تقاضای آلومینیوم را در بازار داخلی چین افزایش داده است؛ لذا طی چند هفته گذشته در بازار جهانی آلومینیوم، شاهد افزایش تقاضا برای فلز آلومینیوم بوده‌ایم که پیش‌بینی می‌شود همراه با آن، تقاضا برای خودرو نیز افزایش داشته باشد.

منبع: باشگاه آلومینیوم

عناوین برگزیده