تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۴۳
بازدید: ۵۷
کد خبر: ۳۱۱۷۸۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تلاش برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و واردکنندگان استان یزد

‌می‌متالز - دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان یزد: در نشست گفتگوی دولت و بخش خصوصی، برای رفع مشکلات تولیدکنندگان و واردکنندگان استان یزد در زمینه تخصیص ارز و ماشین آلات تصمیماتی گرفته شد.

به گزارش می‌متالز، سپهر گفت:در هشتاد و دومین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی که باحضور استاندار و برخی از مدیران بخش دولتی و خصوصی برگزار شد، ضمن تشریح منابع مالی مورد نیاز استان یزد، در خصوص مشکلات بخش خصوصی استان یزد مرتبط با بازار سرمایه بحث و تبادل نظر شد.

دبیرکل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن استان یزد ادامه داد: در این نشست، موارد و مشکلاتی که تولیدکنندگان و واردکنندگان برخی کالا‌ها و ماشین آلات داشتند مطرح شد که مستقیما با تماس تلفنی استاندار با معاون وزیر و رئیس بانک مرکزی برنامه‌ای برای رفع آن‌ها ارائه شد.

سپهر با اشاره به اینکه برخی مشکلات در حوزه واردات است، افزود: قرار شد سپرده‌هایی که واردکنندگان الزاما برای تخصیص ارز در بانک می‌گذارند، بصورت ماه به ماه با عدم تخصیص ارز افزایش پیدا کند.

وی بیان کرد: مشکل بعدی عدم تخصیص ارز به گروه‌هایی از کالا‌ها بود، که مقرر شد ماشین آلاتی که برای ارتقای بهره وری به نوسازی صنایع کمک می‌کنند برای رفع مشکل آن‌ها با وزارت صمت مکاتبه شود که با مذاکره تلفنی با معاون وزیر صمت قول مساعد در این زمینه نیز داده شد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده