تاریخ: ۲۶ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۵
بازدید: ۷۸
کد خبر: ۳۱۱۸۱۲
معاون توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور:

اعتبار لازم برای راه آهن اقلید-یاسوج ۱۵ هزار میلیارد تومان است

‌می‌متالز - معاون توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور گفت: اعتبار لازم برای پروژه راه آهن اقلید- یاسوج۱۵ هزار میلیارد تومان بوده که پیگیری باید از سایر منابع و ظرفیت قانونی برای تامین اعتبار انجام شود.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا کدخدازاده عصر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: در صورتی که اتصال به خطوط ریلی کشور، برای یاسوج در قالب راه آهن اقلید به یاسوج باشد آنتنی خواهد بود.

وی بیان داشت: هم اکنون ایجاد ۱۶۰ کیلومتر آنتنی مطرح است که در قانون آمده، اما اتصال به شبکه سراسری و جنوب کشور در برنامه بعدی خواهد بود.

معاون توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور افزود: این راه آهن، از سمت فارس به طول ۳۰ کیلومتر شروع شده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با بیان اینکه چهار خطه کردن محور یاسوج- سپیدان- شیراز در دستور کار وزارت راه قرار دارد، گفت: یکی از مهمترین محور‌های مواصلاتی کهگیلویه و بویراحمد، جاده ملی پاتاوه به دهدشت است که به یکی از بزرگترین شاهراه‌های کشور تبدیل خواهد شد.

کدخدا زاده اظهار داشت: استان کهگیلویه و بویراحمد به ویژه شهر یاسوج، در بن بست بود، اما اکنون در حال تبدیل شدن به یکی از بزرگترین شاهراه‌های کشور است.

وی افزود: قانون ایجاد ۳۰ هزار کیلومتر راه به شرکت توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور تکلیف شده که شش هزار و ۵۰۰ کیلومتر آن در دست اجرا است.

کدخدا زاده تصریح کرد: در استان‌هایی مثل کهگیلویه و بویراحمد وظیفه شرکت سنگین‌تر است چرا که این استان به خصوص مرکز آن در بخش سخت گذر زاگرس قرار دارد.

وی افزود: طرح احداث راه اصلی پاتاوه به دهدشت به طول ۱۳۶ کیلومتر بخشی از این جاده به صورت راه سراسری جدید از منطقه سخت گذر و کوهستانی زاگرس میانی عبور می‌کند و موجب کوتاه شدن ۶۵ کیلومتر حد فاصل پاتاوه تا بهبهان نسبت به مسیر موجود خواهد شد و با تکمیل این محور بیش از ۴۰۰ روستای مناطق محروم حد فاصل پاتاوه تا دهدشت از بن بست خارج شده و موجب ارتباط سریع مردم با یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌شود.

معاون توسعه راه‌ها و بزرگراه‌های کشور یادآور شد: این طرح در قالب چهار قطعه اجرایی تعریف شده است که قطعه اول آن ۲۶.۵ کیلومتر، قطعه دوم ۲۸ کیلومتر، قطعه سوم ۶۳.۵ کیلومتر و قطعه چهارم نیز ۱۸ کیلومتر است و در سال‌های گذشته به غیر از قطعه سوم سایر قطعه‌ها بهره برداری شده بود.

وی تصریح کرد: این طرح شامل ۱۲ تونل و ۱۳ دستگاه پل خاص است و به زودی راهداری و پلیس راه نیز در این مسیر مستقر می‌شوند و ارزش اعتبار به روز این جاده معادل ۹۵ هزار میلیارد است.

منبع: خبرگزاری مهر

عناوین برگزیده