تاریخ: ۰۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۵
بازدید: ۵۳
کد خبر: ۳۱۱۸۶۰
سرویس خبر : انرژی
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان:

فولاد مبارکه به فرصت‌های آبی داخل استان نگاه ویژه داشته باشد

‌می‌متالز - رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: فولاد مبارکه به فرصت‌های آبی داخل استان نگاه ویژه داشته باشد تا از این فرصت‌ها برای تامین آب استان بهره ببریم. در این مسیر توقع این است که فولاد مبارکه تدبیر و کمک کند.

به گزارش می‌متالز، مجید نادرالاصلی در جلسه کمیسیون تلفیق شورا که با حضور مدیران شرکت فولاد مبارکه برگزار شد، با اشاره به ظلم فاحش در حق مردم اصفهان در حوزه آب اظهار کرد: این ظلم علل مختلفی داشته که یا ناشی از زیاده‌خواهی‌ها و یا سوء مدیریت‌ها بوده است. سال ۱۳۸۱ به اصفهانی‌ها گفتند که آب به یزد می‌دهیم و بعد برای شما سد و تونل می‌زنیم، اما این وعده محقق نشد.

وی افزود: در جلسه با رئیس جمهور گفتند چو دخلت نیست خرج آهسته‌تر کند، باید بگوییم دخل مردم اصفهان به ایثار و شهادتشان است، اکنون دیگران دست در دخل مردم اصفهان کرده‌اند.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به لطف خدا و بارندگی‌های زیاد در زمستان امروز بالغ بر ۶۰۰ میلیون متر مکعب آب پشت سد است، اما در شرق مردم دلنگران آب شرب هستند و کم کم به سمت آبرسانی با تانکر می‌روند.

وی افزود: فاز اول سامانه دوم آبرسانی تقریبا به راه افتاده، اما مدیرعامل آب منطقه‌ای اعلام کرد ۳۰۰ میلیارد تومان به ما کمک شده که فقط بدهی‌های فاز اول پرداخت شود.

نادرالاصلی با اشاره به سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در انتقال آب از دریا گفت: این اقدام بی بدیل است، البته مشکل آب اصفهان انتقال آب دریا نیست. می‌توانستیم در بالادست، فرصت‌هایی را ایجاد کنیم که امروز دچار این چالش نشویم. همچنین می‌توانستیم شرایطی را برای مردم شرق چهارمحال و بختیاری از جمله ترابری، توسعه برخی قسمت‌های فولادی برای اشتغال و.. ایجاد کنیم.

وی افزود: فولاد مبارکه به فرصت‌های آبی داخل استان نگاه ویژه داشته باشد تا از این فرصت‌ها برای تامین آب استان بهره ببریم. در این مسیر توقع این است که فولاد مبارکه تدبیر و کمک کند، در این بین جاری بودن زاینده رود برای ما مهم است.

رئیس کمیسیون ویژه آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به مشکلات حاشیه نشینی و حضور مهاجران در حاشیه شهر گفت: از سرمایه فولاد مبارکه می‌توانیم برای ایجاد اشتغال و کسب و کار و توانمندشدن این قشر استفاده کنیم.

هاجر مقضی خبرنگار

منبع: جام جم آنلاین

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده