تاریخ: ۰۸ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۱۳
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۱۲۱۷۷
معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد خبر داد؛

ساماندهی بار معادن و اضافه تناژ ناوگان حمل‌ونقل عمومی یزد به‌زودی

‌می‌متالز - معاون حمل و نقل یزد معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد از ساماندهی بار معادن و اضافه تناژ ناوگان حمل‌ونقل عمومی در استان یزد خبر داد.

به گزارش می‌متالز، مهدی حسین‌زاده معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد با اشاره به اینکه موضوع حمل بار بدون بارنامه توسط برخی از معادن و همچنین عدم رعایت تناژ توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی یکی از دغدغه‌های این اداره کل است اظهار داشت: حمل بار اضافه بر ظرفیت بارگیر می‌تواند باعث کاهش ایمنی عبور و مرور و به دنبال آن افزایش تصادفات شود.

وی ادامه داد: کنترل ناوگان در شرایطی که اضافه بر تناژ بارگیری شده باشد به‌شدت سخت‌تر است و طبیعتاً در چنین شرایطی وقوع تصادفات افزایش خواهد یافت و منجر به حوادث جبران‌ناپذیری خواهد شد در ضمن اینکه این اضافه تناژ‌ها خسارت‌های سنگینی به روسازی و ابنیه فنی جاده‌ها وارد می‌کند که برای ترمیم آن دولت‌ها باید هزینه‌های سنگینی را پرداخت کنند.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد افزود: برای ساماندهی این موضوع، چند اقدام از سوی این اداره کل پیگیری شد که در ابتدا با هماهنگی سازمان صمت نسبت به شناسایی معادن فعال در سطح استان که بدون اخذ بارنامه و رعایت تناژ توسط ناوگان حمل‌ونقل عمومی فعالیت می‌کردند اقدام شد و به دنبال آن به‌زودی با هماهنگی شرکت‌ها و صنوف حمل‌ونقل کالا نسبت به استقرار کانکس در محل معادنی که شرکت حمل‌ونقلی در اطراف آن‌ها وجود نداشت و مشکلاتی را برای رانندگان ایجاد کرده بود اقدام خواهد شد.

حسین‌زاده با تأکید بر اینکه خروجی این اقدامات پرداخت حقوق قانونی سهم دولت خواهد بود تصریح کرد: این اقدامات منجر به افزایش ایمنی و کاهش میزان تصادفات و همچنین کاهش خسارت‌های وارده به جاده‌ها خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان یزد در پایان اظهار داشت: در این زمینه همچنین معادنی که فعال بوده؛ ولی فاقد باسکول بوده‌اند نیز از سوی سازمان صمت تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده