تاریخ: ۲۹ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۲:۳۴
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۳۱۱۹۶۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

۳۱۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در سبزوار به ثمر نشست

‌می‌متالز - رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: ۳۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صنعتی در این شهرستان در بهار امسال به ثمر نشسته است که این از رشد شاخص‌های اقتصادی در این منطقه حکایت دارد.

به گزارش می‌متالز، حسین شریعتمدار تهرانی روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان سرمایه‌گذاری در قالب صدور پنج فقره پروانه بهره‌برداری صنعتی با اشتغال ۵۷ نفر در بخش‌های مختلف صنایع، واحد‌های تکمیلی و فرآوری و غذایی شهرستان سبزوار انجام شده است.

وی افزود: همچنین ۵۳ جواز تاسیس و توسعه صنعتی با پیش‌بینی ۱۵۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری طی ماه‌های گذشته در این شهرستان صادر شده است که اجرای این طرح‌ها نیز برای ۸۷۶ نفر اشتغال ایجاد می‌کند.

رییس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار گفت: در قالب فعالیت ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نیز مشکلات واحد‌های تولیدی شهرستان سبزوار در حوزه‌های صدور مجوز، امهال تسهیلات و جذب تسهیلات جدید بانکی بررسی شد.

شریعتمدار تهرانی افزود: عمده فرصت‌های سرمایه گذاری این شهرستان شناسایی شده است که این ظرفیت‌ها در قالب دفتر سرمایه گذاری به کارآفرینان معرفی می‌شود.

وی تصریح کرد: علاوه بر بهره‌برداری از طرح‌های شاخص صنعتی، ساخت و توسعه شهرک صنعتی شماره ۲ سبزوار، صدور مجوز آغاز عملیات اجرایی منطقه ویژه اقتصادی سبزوار، استقرار اداره گمرگ، دفتر نمایندگی نظام مهندسی معدن و نمایندگی استاندارد در این شهرستان در سال‌های اخیر عملیاتی شده است.

سبزوار واقع در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد، دارای ۲ شهرک صنعتی با ۷۰ واحد صنعتی فعال است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده