تاریخ: ۳۰ تير ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۴۵
بازدید: ۴۰
کد خبر: ۳۱۲۰۰۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

زمان برگزاری مزایده خودرو‌های بالای ۲۵۰۰ سی سی و توقیف شده در گمرک + جزییات

‌می‌متالز - مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی اعلام کرد که مزایده خودرو‌های راه سازی، سبک، سنگین و خودرو‌های با ظرفیت موتوری بالای ۲۵۰۰ سی سی، که به مدت‌ها به دلیل ممنوعیت ثبت سفارش در گمرک به تعویق افتاده بودند، در ماه مرداد برگزار خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، سید عبدالمجید اجتهادی، مدیرعامل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، افزود که این مساله با تدبیر وزارت اقتصاد و به اندازه‌گیری که در قانون بودجه سال ۱۴۰۲ و در جداول متفرقه آن آمده، ممکن شده است.

وی همچنین اعلام کرد که مشکلات حقوقی مربوط به عرضه و فروش این خودرو‌ها نیز در جلسات متعددی با قوه قضائیه مورد بررسی قرار گرفته است. اجتهادی افزود: در این جلسات، مجوز ارائه این خودرو‌ها تأیید شده است و قرار است در مرداد ماه این خودرو‌ها به خصوص خودرو‌های سواری که تقاضای زیادی هم دارند، در مزایده به فروش برسند.

اجتهادی با بیان اینکه هدف سازمان اموال تملیکی اجرای تکلیف قانونی است که بودجه‌ای برای وزارت اقتصاد و به خصوص سازمان اموال تملیکی در نظر گرفته شده است، به ضرورت حل مشکلات مربوط به پلاک ملی، ترخیص و استاندارد این خودرو‌ها نیز تأکید کرد. وی توضیح داد: با حل این مشکلات، عرضه این خودرو‌ها تسهیل شده و همه مردم قادر خواهند بود در این مزایده شرکت کنند.

درباره حراجی‌های برخط خرده‌فروشی نیز، اجتهادی اظهار داشت: سامانه حراج برخط خرده‌فروشی سازمان اموال تملیکی ارائه شده و اکنون نهمین حراجی از این طریق برگزار می‌شود.

وی افزود: این سامانه در حال حاضر به جز تهران در سایر استان‌ها از جمله قم نیز فعال است و هر هفته یک یا دو حراجی برخط خرده‌فروشی برگزار می‌شود که این امر باعث حذف واسطه‌ها شده و خانواده‌ها می‌توانند به صورت قانونی کالای مورد نظر خود را در این حراجی‌ها مشاهده و خریداری کنند.

وی به ویژگی اصلی سامانه برخط الکترونیکی حراجی خرده‌فروشی اشاره کرد و اظهار کرد: این سامانه بدون مشکلات سامانه برخط تدارکات الکترونیکی دولت عمل می‌کند. وی اضافه کرد: ثبت نام در این سامانه کاملاً رایگان است و در مقابل نیاز به تهیه توکن برای ثبت نام در سامانه ستاد، همچنین پیش‌پرداخت‌ها که در صورت عدم برنده شدن متقاضی بلافاصله بازگردانده می‌شوند، در سامانه حراج برخط خرده‌فروشی وجود ندارند.

اجتهادی تأکید کرد که وزارت اقتصاد در بخش اموال تملیکی، به موقع و درستی تصمیمات و تدابیر لازم را اتخاذ کرده است و این موضوع باعث حل بسیاری از مشکلات مردم در این زمینه شده است.

منبع: خودرو بانک

عناوین برگزیده