تاریخ: ۰۹ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۱۰
بازدید: ۴۹
کد خبر: ۳۱۲۲۹۲
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

قیمت خودرو امروز ۹ مرداد ۱۴۰۲/ افزایش سردرگمی در بازار!

‌می‌متالز - قیمت خودرو امروز ۹ مرداد ۱۴۰۲ پس از یک صعود عجیب دوباره آرام گرفت. اکثر محصولات نوسانی نداشتند و تعداد اندکی، افت و خیز بسیار کمی را تجربه کردند. در حال حاضر بیشتر فعالان بازار در سردرگمی هستند.

به گزارش می‌متالز، قیمت خودرو امروز ۹ مرداد ۱۴۰۲ پس از یک روز پرتلاطم، دوباره آرام گرفت. بسیاری بر این باور بودند که بازار خودرو پس از رشدی که روز گذشته تجربه کرد، یک روند صعودی دیگری را آغاز کرده که با ثبات قیمتی که امروز اکثر محصولات داشتند، ثابت شد این سناریو محلی از اعراب ندارد.

افزایش قیمتی که بازار روز گذشته شاهد آن بود را می‌توان ناشی از افت پیوسته نرخ‌ها طی روز‌های گذشته دانست. به نوعی بازار نیاز به استراحت و تعدیل قیمت‌ها پیدا کرده بود و با افزایش روز یکشنبه و ثبات قیمتی در چند روز بعدی، می‌تواند تا حد بسیاری این نیاز بازار را برطرف سازد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز نیز روند با ثباتی را طی کرد.

قیمت خودرو‌های داخلی

قیمت خودرو‌های داخلی امروز در اغلب موارد با ثبات دیده می‌شود. همچنین تعداد بسیار کمی از محصولات، افزایش یا کاهش بسیار اندکی را تجربه کردند.

کوئیک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های ارزان قیمت بازار به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته حدود یک میلیون تومان افزایش قیمت داشته و به نرخ ۳۴۹ میلیون تومان رسیده است.

شاهین G لوکس‌ترین خودوری تولیدی سایپا محسوب می‌شود که از آغاز بازار بر خلاف کوئیک S، با کاهش یک میلیون تومانی خود را به قیمت ۵۵۴ میلیون تومان رساند.

سمند سورن پلاس که رکورددار افزایش قیمت طی یک روز گذشته بود، تنها توانست با پنج میلیون تومان صعود، به نرخ ۵۶۵ میلیون تومان معامله شود.

پژو ۲۰۷i دنده دستی که روز گذشته حدود هفت میلیون تومان افزایش قیمت تجربه کرده بود، امروز ۴ میلیون تومان کاهش داشته و به قیمت ۶۲۱ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

قیمت خودرو امروز ۹ مرداد ۱۴۰۲/ افزایش سردرگمی در بازار!

قیمت خودرو‌های مونتاژی

وضعیت قیمت خودرو‌های مونتاژی نسبت به داخلی‌های بازار، بسیار آرام‌تر است؛ طوری‌که اکثر محصولات در ثبات کامل به سر می‌برند و برخی دیگر، افزایش اندکی تجربه کردند.

جک J۴ آپشنال جزو ارزان‌ترین خودرو‌های مونتاژی بازار دسته بندی می‌شود که برخلاف افزایش ۱۵ میلیونی روز گذشته، امروز تغییری نداشت و به قیمت ۷۳۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

آریزو ۵IE توربوشارژ جدید از سدان‌های مونتاژی مدیران خودرو بوده که پس از ۳۵ میلیون تومان صعود قیمتی در روز گذشته، امروز تصمیم به تغییر قیمت نداشته و با همان نرخ یک میلیارد و ۱۶۰ میلیون تومانی معامله می‌شود.

تیگو ۷IE با مدل ۱۴۰۲ از کراس‌اوور‌های مدیران خودرو، امروز حدود ۱۰ میلیون تومان افزایش قیمت را تجربه کرده و به نرخ یک میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان رسیده است.

هایما S۵ دنده اتوماتیک نیز که جزو معدود خودرو‌های مونتاژی ایران خودرو به شمار می‌رود، با ۲۰ میلیون تومان افزایش نرخ نسبت به روز گذشته، به نرخ یک میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

اما رکورددار افزایش قیمت‌ها مربوط به فیدلیتی پرایم ۵ نفره بوده که از محبوب‌ترین کراس‌اوور‌های بهمن موتور نیز به شمار می‌رود. این خودرو امروز با ۳۰ میلیون تومان رشد قیمت توانست به مبلغ یک میلیارد و ۶۲۰ میلیون تومان معامله شود.

قیمت خودرو امروز ۹ مرداد ۱۴۰۲/ افزایش سردرگمی در بازار!

پیش‌بینی قیمت خودرو در روز‌های آینده

براساس پیش‌بینی ابتدای هفته، احتمالاً نوسان چشم‌گیری حداقل تا یک ماه آینده در بازار خودرو صورت نگیرد و همچنان فضای سردرگمی بر بازار حاکم باشد.

البته باید در نظر داشت که سرعت گرفتن واردات خودرو، تغییر ناگهانی نرخ ارز و افزایش تقاضا در بازار، می‌تواند این پیش‌بینی را زیر سوال برده و نوسانات قیمتی را بیشتر کند.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده